Aviseringar
Rensa alla

Säga upp mig?


Ämnesstartare

Hej!

Jag har sommarjobb i en matbutik som jag också har jobbat i under 2½ år. Detta innan jag började universitetet för ett år sedan. Har alltså varit en trogen anställd i 3½ år, därav jag har ställt upp mycket för både arbetskamrater och chefer. Tagit mycket extratider då folk har behövt vara lediga.

Det var lite missförstånd mellan mig och min pappa, så jag tog ledigt vecka 26 medan han bokade vår resa vecka 27. Jag har ringt runt till mina arbetskamrater, ingen av dem kan hjälpa mig med att byta de 4 tiderna jag behöver byta.

Jag ringde min personalchef och undrade om han kunde snacka med de nya tjejerna som har börjat. har ju ingen kontakt med dem och de vill kanske ha fler tider?

Han blev arg och sade till mig att han absolut inte har tid med sådant. Jag sitter här nu, helt förkrossad. vet inte vad jag ska göra. Försöker få tag på se sista 2 tjejerna på jobbet och en av dem har de nya tjejernas nummer, jag får ta mod till mig och ringa dem själv. även om de inte ens vet vem jag är.

Mamma sa att jag får annars säga upp mig. en månads uppsägningstid. säger jag upp mig imorgon kan jag fortfarande åka. sedan blir det för sent.

Men jag tycker att detta är för drastiskt. men denna resan är den enda jag har planerat för hela sommaren. Den enda gången under året jag har möjlighet att träffa släkten (3 av dem dog plötsligt för ett år sedan och är rädd för att aldrig få träffa resten igen) och det är en mycket viktig vecka, varje år. För mig.

Jag bara gråter och ve inte vad jag ska göra. Har ni några tips? Kan jag bara säga upp mig sådär? Borde inte personalchefen hjälpa mig?

Jag har inte skrivit på något kontrakt för sommarschema. men har kontrakt som behovsanställd, har detta någon betydelse?

Snälla HJÄLP mig! 🙁


   
Citera

rittalc1:

började universitetet för ett år sedan

rittalc1:

trogen anställd i 3½ år

Säg upp dig. [smile]
Med den erfarenheten kan du kanske få ett nytt liknande jobb någonstans - fast vore ju bra med fina ord fån nuvarande arbetsgivare.

Annars vore det bra att hitta ett jobb som är mer relaterat till det du pluggar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja, detta är sista sommaren jag jobbar där. Sedan blir det praktikplats från och med nästa år.

Det är just det att jag vill gå där ifrån med fina ord. Det enda jobb jag har haft...

Nu ringde en av mina arbetskamrater upp mig och sade att även om hon är ledig den veckan kanske hon kan hjälpa mig. Hennes sambo jobbar den veckan, så hon hade ändå tänkt ringa chefen för att ta några extra tider där.

Hon skulle bara kolla med pojkvännen, så de kan planera lite. nu väntar jag på hennes samtal. Annars får jag ringa de 3 nya tjejerna och se om de vill ha tider.

sista utvägen är att imorgon gå till chefen med en uppsägning. Men det ville absolut inte min arbetskamrat att jag skulle göra. "vad ska vi göra utan dig?" - stuk.

Vill inte detta, det är jättejobbigt...[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Säg upp dig.
Roligt som fan.

Framförallt när man vet hur de därefter riktigt hamnar i skiten.l


   
SvaraCitera