Aviseringar
Rensa alla

Säga upp vänskapen på elak, egoistisk "vän"


Ämnesstartare

Hej, jag har ett problem med en i min klass. vi har känt varandra länge men nu under dethär året har hon blivit hemsk! Hon kläcker ur sig fula saker, ljuger, stirrar surt på en osv... Jag har min bästis som oxå är "vän" med henne, "vännen" får oss o må skit och hon behandlar en som en skithög... Först när vi är alla tre tillsammans är hon "snäll" genast när bästisen går blir "vännen" taskig, hon ser på mig med avsky i blicken, men sen förväntar hon sig att när hon håller på med bästisens kille, är skitelak mot mig att ändå få vara med oss. Jag fattar verkligen inte! och dessutom så tävlar hon typ med mig om MIN bästis, aaaaa ja blir galen! det låter int alls farligt men ja står int ut... efter att hon blivit en taskig, elak, EGOistisk människa har både jag o bästis fått depresion... "vännen" är då alltså så otroligt självisk o tror att det är självklart att hon får hålla på hur som helst.... det har gått för lång nu och vi har gett många chanser, hur säga upp vänskapen? Jag kan berätta mer om hennes beteende om ni frågar. Snälla hjälp!!! Och ännu en sak: Min bästis har varit i strid med sin ena kompis, genast lägger sig "vännen"i o far på den andras sida och börjar snacka skit osv... hon vet ju inget om dehär?! hon försöker få så många hon kan att avsky oss
ORKAR INTE


   
Citera

Butterfly: efter att hon blivit en taskig, elak, EGOistisk människa har både jag o bästis fått depresion... 

har ni blivit diagnosticerade med depression?


   
SvaraCitera

vilken psykopat :s dumpa!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaa det ska jag göra, hur?


   
SvaraCitera

säg: du får oss att må dåligt, vi vill inte umgås med dig sålänge du håller på såhär


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

har ni blivit diagnosticerade med depression?

hon går hos psykolog och jaa, hon är absolut deprimerad. Jag har inte men ska gå nu hos psykolog och får se vad hon säger, enligt flera tester jag gjort är jag nog det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:
säg: du får oss att må dåligt, vi vill inte umgås med dig sålänge du håller på såhär

Jaa, får samla mod och helt enkelt bara säga det. Tack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vi båda gråter varje dag, hon skär sig, jag känner mig värdelös (inte bara då o då utan varjedag, ofta.)  Hatar sig själv, ser ingen mening med livet, jag sover jäääääättedåligt(det har jag inte gjort förr) Jag känner ångest och oro, har svårt att se positiva saker ser bara de negativa, känns mycket lockande att skada sig själv,  lättiritterad, känslig, och har mycket svårt att koncentrera... så inte mår man riktigt bra iallafall.


   
SvaraCitera

vad jobbigt. hoppas att det löser sig för er.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack, det gör jag med.... Jag verkligen hatar dendär människan...


   
SvaraCitera

säg till människan: När du gör såhär och såhär (fyll i med exempel) får det mig att må väldigt dåligt, varför gör du så? Kan du inte sluta göra så och istället bete dig som folk kan vi nog inte umgås mer


   
SvaraCitera

Det är väl bara att fråga varför hon håller på som hon gör? Förstår inte vad det är att dra ut på egentligen. Om ni ändå inte har något att förlora på liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Glad


   
SvaraCitera

tycker inte heller hon pratade så bra


   
SvaraCitera

om hon sa elaka saker

kan du skriva vad hon sa


   
SvaraCitera