Aviseringar
Rensa alla

Säkerhetskopiera Android?


Ämnesstartare

För två dagar sedan mosades min gamla HTC Hero mot golvet på t-baneperrongen och är därför inte sig lik numera. Ibland går inte knapplåset att öppna, och nedre delen av skärmen reagerar inte när man trycker där.

Har många telefonnummer till kunder som jag m-å-s-t-e spara, som jag fruktar enbart är sparade i telefonminnet, då Ganon "lånat" min gmail.

Eftersom halva skärmen är CP och jag inte kan nå menyn på telefonen, kan jag inte öppna min kontaktbok.

Kan jag på något sätt säkerhetskopiera numren i min telefon via datorn?


   
Citera

ge dem till mig[smile].

Nej, men du kan väl skapa en ny gmail som du lagrar numrena på.


   
SvaraCitera
blum
 blum

borde gå, fick du inte med nån cd-skiva med diverse onödiga program när du köpte telefonen?

du kan inte skriva nya sms heller antar jag? annars kan man ju leta fram nummer därifrån


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

Nej, men du kan väl skapa en ny gmail som du lagrar numrena på.

Kan inte komma in i telefonens meny, så kan inte konfa in någon ny mail.

blum:

borde gå, fick du inte med nån cd-skiva med diverse onödiga program när du köpte telefonen?

Tyvärr inte.

blum:

du kan inte skriva nya sms heller antar jag? annars kan man ju leta fram nummer därifrån

Nä. Kommer inte in i telefonens meny, och på startsidan har jag enbart SL:s app och väckarklockan. [n]


   
SvaraCitera
blum
 blum

Marielle Hagblad:

Nä. Kommer inte in i telefonens meny, och på startsidan har jag enbart SL:s app och väckarklockan.

haha åh 🙁

men det finns säkert sådana program att ladda ner! googla lite. om sony ericsson har sådana program borde ju HTC också ha det. inte för att SE pc companion någonsin fungerar när man väl vill använda det, men ja..


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

4. Gör en nandroid-backup/säkerhetskopia

Hämta hem korrekt recovery-fil för din telefon från listan ovan och döp om den till recovery.img och placera den i roten på tools-mappen inuti Android SDK-mappen.
Starta telefonen i fastboot-läget genom att hålla inne BACK-knappen samtidigt som du startar telefonen.
Starta kommandotolken och ange sökvägen till toolsmappen i SDK-katalogen: cd C:\android 1.5 sdk\tools.
Skriv sedan: fastboot boot recovery.img.
Välj sedan alternativet "Nandroid backup".
Starta om telefonen och dra över recovery.img, boot.img, misc.img och system.img från roten på SD-kortet till datorn och lägg filerna i säkert förvar.

Vet ej om detta kan hjälpa dig dock [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Vet ej om detta kan hjälpa dig dock

Var också och rotade runt lite på Swedroid. Dock har jag ingen nytta av att spara dessa filer, då jag inte ska köpa en ny HTC. Vill enbart spara nummer alltså, eftersom jag inte kommer ha någon ny telefon att återställa filerna till. [sad]

Gu så jobbit det hära blev.


   
SvaraCitera

Marielle Hagblad:

då Ganon "lånat" min gmail.

Om han inte lämnat den i fred ännu så blir det inget bra alls för honom 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Om han inte lämnat den i fred ännu så blir det inget bra alls för honom 😛

Que?


   
SvaraCitera

Marielle Hagblad:

Swedroid

Du borde kunna hitta programm så du får tillgång till allt som finns på mobilen.
Där någonstans finns det säker jobbiga filer med jobbiga ändelser. Om du hittar rätt och öppnar med exempelvis notepad så kanske du kan se kontaktuppgifter och sitta och leta ut nummer och liknande.
Nog mycket jobb och jobbigt men skapa tråd på något forum och få hjälp istället...


   
SvaraCitera

Marielle Hagblad:

Que?

Ganon får inte på något sätt ha mailen eller liknande från någon mod (säkert inte annan "personal" på sidan heller såsom redaktionen) så om han har din mail under bevakning eller vad du nu menade så är det aja baja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Ganon får inte på något sätt ha mailen eller liknande från någon mod (säkert inte annan "personal" på sidan heller såsom redaktionen) så om han har din mail under bevakning eller vad du nu menade så är det aja baja

Han snodde denna för ett bra tag sedan och jag har inte lyckats få tillbaka den, utan får bara otrevliga mail på engelska från den där han låtsas vara en tjej som heter Patricia.

Myksa:

Nog mycket jobb och jobbigt men skapa tråd på något forum och få hjälp istället...

Får väl bli så [sad] Tack.


   
SvaraCitera

Marielle Hagblad:

Han snodde denna för ett bra tag sedan och jag har inte lyckats få tillbaka den, utan får bara otrevliga mail på engelska från den där han låtsas vara en tjej som heter Patricia.

Ta det med pojken din när han orkar jobba [party]


   
SvaraCitera