Aviseringar
Rensa alla

säkert sex


Ämnesstartare

Hej.

Jag satt och tänkte förut på sex och hur man ska skydda sig och så. Överallt får man höra att man ska använda kondom. men räcker det. Jag och min tjej har inte haft sex, och jag vet inte när det blir. men jag undrar, räcker det med kondom. man vill ju inte att hon ska bli med barn.

Kan man med gott samvete ha sex med kondom och vara säker på att ingenting kommer hända? och om hon blir med barn, vad gör man då, uppsöker man ungdomsmottagning??

En grej till, är det så att tjejer inte kan bli med barn just efter dom haft mens?? är det 100% säkert att ha sex då (med kondom)??


   
Citera

det blir aldrig helt säkert


   
SvaraCitera

Det bästa är att inte ha sex över huvud taget, på det sättet i alla fall, om man är orolig 😉


   
SvaraCitera

stoffe93:

Kan man med gott samvete ha sex med kondom och vara säker på att ingenting kommer hända?

asså, den kan ju gå sönder

stoffe93:

och om hon blir med barn, vad gör man då, uppsöker man ungdomsmottagning??

ja

stoffe93:

En grej till, är det så att tjejer inte kan bli med barn just efter dom haft mens??

det finns inga säkra perioder

stoffe93:

är det 100% säkert att ha sex då (med kondom)??

nej


   
SvaraCitera

Ending Jon:

Det bästa är att inte ha sex över huvud taget, på det sättet i alla fall, om man är orolig 😉

Precis va jag tänkte säga (lovar), vi har visst saker i gemensamt [wink]


   
SvaraCitera

KannibalKocken:

Precis va jag tänkte säga (lovar), vi har visst saker i gemensamt [wink]

Wee, blev orolig där ett tag [crazy]


   
SvaraCitera

Ending Jon:

Wee, blev orolig där ett tag [crazy]

no worries bud [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo det har var ju väldigt uppmuntrande, men tack för svaren på frågorna...


   
SvaraCitera

stoffe93:

Jo det har var ju väldigt uppmuntrande

Inget gott är gratis.


   
SvaraCitera

Ha sex i rumpan i stället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoffe93:

Jo det har var ju väldigt uppmuntrande, men tack för svaren på frågorna...

Men du, kondom är faktiskt väldigt säkert. Tycker inte att du behöver vara orolig. Kolla att den är hel efteråt om du oroar dig. Och om den inte är det finns dagenefterpiller. Men som sagt, det är ändå ganska ovanligt att den går sönder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alvin:

Men du, kondom är faktiskt väldigt säkert. Tycker inte att du behöver vara orolig. Kolla att den är hel efteråt om du oroar dig. Och om den inte är det finns dagenefterpiller. Men som sagt, det är ändå ganska ovanligt att den går sönder.

tack[smile], lite mer lungnande. men jag förstår, det finns alltid en risk.
sånna där piller, finns dom typ på apoteket??:O kan vara bra och veta xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoffe93:

finns dom typ på apoteket??:O kan vara bra och veta xD

Japp. 159 spänn. Bättre gå till ungdomsmottagningen om den är öppen, gratis, och så får man prata med någon bra tant [y]
oroa dig inte, det kommer att lösa sig. sex är ju bra, inget man ska undvika!


   
SvaraCitera

kondom, p piller p stav.... finns massor av sätt... please stfu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alvin:

Kolla att den är hel efteråt om du oroar dig.

Fast om de inte är nå luft längst upp på kondomen när den "sitter på" så kan ju sperman.. rinna över? Eller hur man nu ska förklara det.. Så de gäller ju inte bara att den ska vara hel.

Jag tycker i vilket fall att det låter som att ni bör besöka en ungdomsmottagning och tala om preventivmedel.


   
SvaraCitera