Aviseringar
Rensa alla

säkert sex


Ämnesstartare

alvin:

Japp. 159 spänn. Bättre gå till ungdomsmottagningen om den är öppen, gratis, och så får man prata med någon bra tant
oroa dig inte, det kommer att lösa sig. sex är ju bra, inget man ska undvika!

Tack igen[bigsmile], nu känner jag mig mkt lungnare[smile].


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det viktigaste är att man använder kondomen korrekt, dvs har kondom varje gång och har den på hela samlaget och att man drar sig ur genast när det har gått. Om man fortsätter samlaget efter första utlösningen måste man ta en ny kondom. Sen finns alltid risken att kondomen brister eller glider av. Risken är ganska liten, men man måste ju fundera om det är värt att ta den. Man kan minska risken för att kondomen brister om man inte rispar den. Be flickvännen vara försiktig med naglar och tänder...

Om ni är jätteunga är det kanske ett bättre alternativ att ni väntar med samlag. Att sällskapa utan sex är en fin upplevelse som man ska unna sig ganska mycket av när man är ung.


   
SvaraCitera

stoffe93:

En grej till, är det så att tjejer inte kan bli med barn just efter dom haft mens?? är det 100% säkert att ha sex då (med kondom)??

hahah det är perioden som e mest riskfylld om något. låt oss säga att ni har sex tre dagar efter hennes mens, då är ni närmare ägglossningne än vad ni skulle vara strax innan mensen. ägglossning är det som krävs för att ett barn ska bli till 😛 och ägglossnig sker ungefär alltid i mitten av menscykeln, dvs två veckor innan hon får mens.


   
SvaraCitera

Det bästa är att inte ha sex över huvud taget, på det sättet i alla fall, om man är orolig 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kondom är för 1nights och när man är otrogen eller har sex på fyllan. Är du ihop så använd p-piller eller så. Sluta gör så stor grej av det - hon vill och du vill så... Kvinna sug och svälj, trevlig helg och tack och hej!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoffe93:

räcker det med kondom. man vill ju inte att hon ska bli med barn.

kondom är det bästa preventinmedlet som finns, dock så är dem bara 99.7% säkra. så det finns en 0.3% chans att hon blir gravid, trots att kondomen inte går sönder. sen kan även kondom gå sönder.

jag kan tilllägga att mitt ex käkade p-piller, och jag kom i henne många gånger, och hon blev inte gravid. så dem flesta preventinmedlerna fungerar ganska bra, dock finns det aldrig någon 100% säkerhet.

stoffe93:

Kan man med gott samvete ha sex med kondom och vara säker på att ingenting kommer hända?

Nej, men nästan.

stoffe93:

och om hon blir med barn, vad gör man då, uppsöker man ungdomsmottagning??

Ja, sen gör man abort.

stoffe93:

En grej till, är det så att tjejer inte kan bli med barn just efter dom haft mens??

Nej.

stoffe93:

är det 100% säkert att ha sex då (med kondom)??

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ben t:

Om ni är jätteunga är det kanske ett bättre alternativ att ni väntar med samlag. Att sällskapa utan sex är en fin upplevelse som man ska unna sig ganska mycket av när man är ung.

Jo, det är nog vad jag tänkt xD. Det bästa vore nog att vänta så att man kan ta konsekvenserna xD.

Min tjej och jag har ett jätte bra förhållande och sex är inte ett måste.[wink]

Tack för resten av inläggen[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoffe93:

Min tjej och jag har ett jätte bra förhållande och sex är inte ett måste

Det låter ju härligt. Ta vara på den här tiden och låt henne slippa trassel med p-piller eller rädsla för spruckna kondomer. Tänk på hur mycket annat fint ni kan göra tillsammans utan att ha sex.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoffe93:

Min tjej och jag har ett jätte bra förhållande och sex är inte ett måste.

[y]

låter som en bra idé att besöka en ungdomsmottagning sedan, för rådgivning när ni känner er redo, de kan svara på alla funderingar man kan tänkas ha.
ha det fint!


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera