Aviseringar
Rensa alla

Sälj ut vattenfail.


Ämnesstartare

Epic Vattenfail AB har ju pantsatt hela svenska elnätet nyligen för att få lite stålar som de kunde använda till att investera i dyr kärnkraft i England.

Nu kan man ju fråga sig vilket anseende detta högkvalitativa företag och korrumperade styrelse har i Europa idag.

- Vattenfails utsläpp är ungefär två gånger så höga som hela sveriges totala utsläpp, pågrund av investeringar av brunkol i främst Tyskland.
- Vattenfail drivs idag i princip som en anarki, staten skiter i bolaget och bolaget gör vad de vill, deras enda jobb är att driva in en vinst till svenska staten.

Inför COP-15 driver Vattenfail dessutom en ytterst trovärdig kampanj som innebär att om du skriver på deras namninsamling för att få ett hållbart klimatavtal så kommer de trycka upp en liten fin plasttomte liknande den från parlino som de kommer ge till världens makthavare. Huruvida tanken är att makthavarna ska leka med plastfigurerna eller vilken funktion de fyller är dock oklart, men tydligen har en befrielsefront som heter Gula Arme Fraktionen startat, vars högsta uppgift är att befria sina plasttomtevänner från Vattenfails förtryck. (Ja, detta har verkligen hänt @ youtube)

Hur bör Vattenfails framtid se ut?


   
Citera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Nej, jag tycker faktiskt inte det, däremot borde styrelse och VD betala tillbaka sina arvoden, sina bonusar och avsäga sig sina fallskärmar. Har man misslyckats så fatalt som man har gjort ska man inte kunna sitta och casha in mer pengar i månaden än vad en vanlig "knegare" får ihop på ett år, utan att ens lyfta ett finger.

DET är baksidan av det kapitalistiska system vi har.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Nej (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska du lägga en tråd i politik-forumet så ska den vara seriös.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden flyttad från Forum PLUS/Politik och Samhälle


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Ska du lägga en tråd i politik-forumet så ska den vara seriös.

.........
snälla, det här var seriös kritik av vattenfall, jag har faktabelägg på allt jag skrivit och det är en diskussion. Sen är jag satirisk i hur jag formulerade tråden, men det är för att vattenfall faktiskt driver en väldigt löjlig verksamhet och marknadsföring och inte på ett vettigt sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Epic Vattenfail AB har ju pantsatt hela svenska elnätet nyligen för att få lite stålar som de kunde använda till att investera i dyr kärnkraft i England.

inkorrekt. det var fd VDn som gjorde detta på eget bevåg. orsaken var att han ville höja bolagets inkomst för året o påsåvis höja sin egna lön o bonus.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lacostekrokodilen:

inkorrekt. det var fd VDn som gjorde detta på eget bevåg. orsaken var att han ville höja bolagets inkomst för året o påsåvis höja sin egna lön o bonus.

Frågan är hur han skulle kunna göra det utan styrelsens vetskap. Snarare är det hela styrelsen som borde avgå efter de där händelserna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Snarare är det hela styrelsen som borde avgå efter de där händelserna.

korrekt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, däremot så bör väl kanske styrelsen bytas ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera