Aviseringar
Rensa alla

Sälja böcker


Ämnesstartare

Jag har ett helt drös med blandade böcker som jag inte vill ha kvar, så jag tänkte sälja dem och kanske få några kronor för dem.
Hur gör jag detta på ett lätt, smidigt, bra och gärna gynnsamt sätt? [smile]

Är inte så pro på att sälja saker såhär, har kommit så långt att Tradera kanske är ett fiffigt ställe, men hur organiserar jag upp det?
Det är ju så mycket blandade böcker. Har en del serier, som jag ju kan sälja ihop, men allt annat? Borde jag sälja blandade böcker i grupper om 5 eller vad är bäst?

Råd, någon? [blush]


   
Citera

Jag tycker att du kan sälja böckerna en och en bortsett från serierna!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

För är man Intresserad av en Bok så vill man inte ha Flera på köpet.


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Hur gör jag detta på ett lätt, smidigt, bra och gärna gynnsamt sätt? [smile]

Du lägger ned idén att ta pengar för dem, ger bort dem, och får mycket bättre samvete som belöning 🙂
Bra platser är Myrorna och LG2K.


   
SvaraCitera

Gå till närmsta antikvariat?


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spindelnätaren:

Jag tycker att du kan sälja böckerna en och en bortsett från serierna!

Men orka lägg ut dem en och en? Orkar inte, är ganska många. [sad]

Stringburka:

Du lägger ned idén att ta pengar för dem, ger bort dem, och får mycket bättre samvete som belöning 🙂

Detta hade jag mycket väl kunnat tänka mig, men då jag är fruktansvärt fattig nu när jag inte går i skolan eller får pengar på något vis så är jag i en något desperat sits, såhär vid jul och allt.
Jag har lånat en del pengar som jag gärna vill betala tillbaka och så.
De böcker jag inte lyckas sälja (antagligen de flesta) kommer jag ju såklart ge bort dock. [smile]

Budolicious:

Gå till närmsta antikvariat?

Jag har sålt böcker till antikvariat förut, och det var ingen höjdare. Det var då lite äldre böcker, och de köpte bara några få. Detta är askassa ungdomsböcker för tjejer mellan 8 och 14 år, tror inte ett antikvariat köper dem. [smile]

The Elin:

http://www.bokborsen.se/

Ohohoh, gillar dig!


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Ohohoh, gillar dig!

[wink]


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Är inte så pro på att sälja saker såhär, har kommit så långt att Tradera kanske är ett fiffigt ställe, men hur organiserar jag upp det?

Tradera är det 18-årsgräns på, barasåruvet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Elin:

[wink]

Fast det verkade lite fånigt. Orka betala 5 kronor boken till dem, är ju typ hälften isåfall. [n]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Tradera är det 18-årsgräns på, barasåruvet

Ja, jag vet, min gamla mor får ju såklart ha hand om det där och kasta pengarna på mig sedan. [smile]


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Ja, jag vet, min gamla mor får ju såklart ha hand om det där och kasta pengarna på mig sedan. [smile]

Hoki.

Iaf så kan du klumpa ihop dem till en auktion ifall det är samma genre/författare/whutever eller om någon av böckerna är mer populär än de andra kan du lägga upp en separat auktion för den. Går att göra på flera sätt.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Tänk bara på att tradera har ett bedömningssystem och om du inte gjort några köp eller sålt något så är kanske inte alla helt säkra på om de vill lägga bud på din auktion.


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

då jag är fruktansvärt fattig nu när jag inte går i skolan eller får pengar på något vis så är jag i en något desperat sits, såhär vid jul och allt.

Då rekommenderar jag att du säljer alla bra eller kända böcker var för sig, och resten av böckerna i en stor klump så att någon köper med tanken "något guldkorn lär det väl finnas där iaf". Tradera lär funka fint.


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Fast det verkade lite fånigt. Orka betala 5 kronor boken till dem, är ju typ hälften isåfall. [n]

ta mer för dem 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Elin:

ta mer för dem 😉

De är inte värda mer. [rolleyes]


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Råd, någon?

om du bor i Västra Götaland o har intressanta böcker så är böckernas hus mitt tips. Köpte några goa böcker där 🙂 Förvänta dig dock inte att han som köper ger dig ngn större summa pengar, och sen är han bara ute efter intressanta böcker, inte vilka som helst

annars har nog ngn annan innan mig tipsat om ngt bra [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DPope:

intressanta böcker

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Detta är askassa ungdomsböcker för tjejer mellan 8 och 14 år

[smile]


   
SvaraCitera