Aviseringar
Rensa alla

Sälja en akustisk gitarr, för hur mycket?


Ämnesstartare

Tror inte det är något speciellt märke.. (den är ostämd om det har någon betydelse.. fodral finns)

 

Hur mycket är det rimligt att ta betalt? Jag har haft den i några år men knappt använt nästan


   
Citera

2500kr passar väll bra

Köpte min för det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja det låter rimligtGlad


   
SvaraCitera

wut. nybörjargitarrer (enkla spanska gitarrer) går för typ tusen kronor nya.

kolla upp märket och modellnumret, sök på pricerunner, se vilket pris som är lägst och dra av typ en tredjedel, så har du vad den är värd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fan Galen

 

ok då!


   
SvaraCitera

Vad kostade den som ny? Eftersom du verkar sakna koll på vad du har för gitarr gissar jag att den inte är något att hänga i julgranen direkt. Som tlal.... sa så kan man få skitgitarrer väldigt billigt nya.

Att den är ostämd när den säljs är det ingen som bryr sig om...

A


   
SvaraCitera

du måste hitta modellnamnet osv för att få ett korrekt pris. vad är det för gitarr? liten med nylon? de är ganska billiga som tidigare sagts. Akustiska gitarrer kan kosta allting från 500 till 80000 liksom. lägg upp en bild eller nåt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

http://linii.bloggo.nu/

Kirkland Guitars

Model 215096


   
SvaraCitera

Om du inte minns vad den kostade ny och den inte är av "något speciellt märke" OCH DESSUTOM ÄR OSTÄMD Skadeglädje  så skulle jag tippa på en femhundring.

Håller själv på en del med gitarrer. Både akustiska, halvakustiska och elgitarrer, men då främst Gibson, Fender och Yamaha och måste göra dig besviken på att "no name" gitarrer sällan har något högre värde.  Ledsen

Kirkland Guitars på Ebay.com


   
SvaraCitera

Köpte min nybörjargitarr för 500 spänn, sålde den för 300.


   
SvaraCitera