Aviseringar
Rensa alla

Sälja/köpa - hjläp


Ämnesstartare

Det är en köpare som är jobbig & betalar och svarar sent. Blev ngt fel så jag återbetalade summan men nu ska hn betala igen men inte fått ngt på 1.5 vecka. bara ett mejl där det står att personens partner betalat pengarna... (ej sant)

Kan jag säga att jag inte vill göra affären (sälja) längre? 


   
Citera
Ämnesstartare

lebell:
Det är en köpare som är jobbig & betalar och svarar sent. Blev ngt fel så jag återbetalade summan men nu ska hn betala igen men inte fått ngt på 1.5 vecka. bara ett mejl där det står att personens partner betalat pengarna... (ej sant)

Kan jag säga att jag inte vill göra affären (sälja) längre? 

Klart att du kan, om det är lurendrejeri som försiggår. Men det kan vara diverse strul med andra som har hand om det. Det låter som lurenri då man inte brukar betala igenom sin partner...
   Vad var värdet av varan som skulle betalas? Om det är ett tillräckligt värdebelopp så kan du säga ifrån med allt det innebär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skicka ej iväg grejerna innan du harm mottagit pengarna iaf 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie: Vad var värdet av varan som skulle betalas?

jag sålde för alldels för lågt pris
sa att jag hade skrivit fel pris, hn ville inte respektera & jag accepterade men sedan börjar hn strula med betalningen....

det handlar om 2 kr. skojar ej. sålde ngt för 2 kr (glömde skriva 0an)

S3ON:
skicka ej iväg grejerna innan du harm mottagit pengarna iaf 

 så jag ska skicka varan efter att hn skickat pengarna 1 månad efter avslutad affär?

skrev ingenting i infon om tid osv. (gör på vissa, ej på andra) & undrar drf vad jag har för rätt nu. får jag avsluta som jag vill? hn förväntar ju sig varan...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lebell: så jag ska skicka varan efter att hn skickat pengarna 1 månad efter avslutad affär?

ja, affären är ej avslutad förrns hen har mottagit varan och du har mottagit pengarna. 


   
SvaraCitera