Aviseringar
Rensa alla

Sälja majblommor?


Ämnesstartare

Vad är det?


   
Citera

En viss ålder utav ungdomar kan igenom skolan ansöka om att från ett företag få blommor utav plast och sälja dessa till privatpersoner ute på stan. De är små blommor och brukar festas i kläderna, bilarna osv... När tiden är sluta vid månaden maj så får skolan pengar för ungdomarnas flitiga försäljning och kan nu dra iväg på sin skolresa till Liseberg tex.


   
SvaraCitera

Skolbarnen får endast 20% av de de tjänar ihop. De 80% går till majblomman. Majblomman går ut på tex. Om du skulle haft det dåligt ställt hemma som barn och får reda på att du behöver glasögon men ni har inte råd. Då kan man skicka ett brev/mejl till majblomman och berätta hur det ligger till så betalar majblomman glasögonen


   
SvaraCitera

åh vad dom är jobbiga som säljer.. Springer fram typ 5 kompisar o bara skriker framför dig om man vill köpa majblommor.. 


   
SvaraCitera

Xuzkie: brukar festas i kläderna

Party


   
SvaraCitera

Har en gång sålt majblommor för tusentals kronor (förvisso tror jag enbart mormor köpte för 1000kr) och således mest i min Scoutkår. Jag är fan bäst på ALLLLLT.


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

Finns i flera varianter, ser ut så här.
DSC_0581-720418.JPG


   
SvaraCitera

Xuzkie:  De är små blommor och brukar festa i kläderna, bilarna osv... 

image_116.jpg


   
SvaraCitera

Zerafina:

image_116.jpg

Just precis! Galen


   
SvaraCitera

1-048-375x250.jpg


   
SvaraCitera

Reeeetooo:
åh vad dom är jobbiga som säljer.. Springer fram typ 5 kompisar o bara skriker framför dig om man vill köpa majblommor.. 

asjobbiga!!! hatar när de ställer sig så att de blockerar ingången till affären så att man måste armbåga sig fram


   
SvaraCitera

terrormat:

asjobbiga!!! hatar när de ställer sig så att de blockerar ingången till affären så att man måste armbåga sig fram

sjukt är det, jävla majblommor.. 


   
SvaraCitera

Min lillebror säljer majblommor och jag stödköper pga supportive storasyster.


   
SvaraCitera

absentthinking:
Min lillebror säljer majblommor och jag stödköper pga supportive storasyster.

du är så snäll! 20 spänn? 😉


   
SvaraCitera

hade nästan glömt dem 


   
SvaraCitera