Aviseringar
Rensa alla

Sälja matematiklösningar?


Gifted
Ämnesstartare

För ett bra tag sedan hittade jag en sida där man kunde sälja svar och lösningar på problem som folk frågade efter. Nu har jag tappat bort adressen, är det någon som vet vad det är jag pratar om?


   
Citera

ska du sälja eller köpa? [tard]


   
SvaraCitera

Gifted:

Nu har jag tappat bort adressen, är det någon som vet vad det är jag pratar om?

Den här kanske? http://matematikhjalp.webs.com/​Arkiv.htm


   
SvaraCitera
Gifted
Ämnesstartare

CharliesName:

ska du sälja eller köpa?

Sälja.

jordgubbsflickan:

Den här kanske> http://matematikhjalp.webs.com/​Arkiv.htm

Nope, de var de första jag hittade, men de verkar ganska oseriösa (iaf om man räknar antalet särskrivningar per mening, något som jag ser som ett mått på kvalité (mindre kvot -> högre kvalité))


   
SvaraCitera

Gifted:

Sälja.

[no-no] Sharing is caring!


   
SvaraCitera

HobGoblin:

[no-no] Sharing is caring!

att hjälpa människor med läxorna stjäl mycket tid, vilket nog blir monotont och tråkigt i längden, så om man inte får betalt kan det nog sluta med att man inte orkar göra det alls. Till skillnad från konstrelaterade saker där man ofta får utdelning i antingen stålar eller att man känner att det man gör är givande, kanske båda, på ett eller annat vis. Det är helt klart skillnad.


   
SvaraCitera

Sant, det är dumt att göra läxor åt folk gratis. Lose-lose situation 😛
Betala funkar väl om man, som Gifted säger, ger extra utförliga lösningar, som faktiskt kan ge mer insikt in i uppgiften än en vanlig kortfattad lösning.

Däremot att diskutera matematiska koncept och kluringar är kul, och det gör jag gärna gratis. bara att PMa


   
SvaraCitera
Gifted
Ämnesstartare

myspip:

om faktiskt kan ge mer insikt in i uppgiften än en vanlig kortfattad lösning.

Precis min tanke. Då kan man själv som tillverkare lägga ned med tid på det, och kanske återanvända det man skriver..

myspip:

Däremot att diskutera matematiska koncept och kluringar är kul, och det gör jag gärna gratis. bara att PMa

håller med.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera