Aviseringar
Rensa alla

sälja saker man fått


Ämnesstartare

FruLiten: Har massa skit hemma som jag fått av släktingar och andra människor som jag inte vill behålla med ändå känner att det är värt för mycket för att kasta.

Det beror väl lite på vad man har fått. Är det något som det inte märks om det inte ligger/står framme och inte är något som släktingen skulle fråga efter så kör på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker inte om den tanken. gjorde detta en gång.. Har dåligt samvete emellanåt pga detta fortfarande.. :'( 

Fick något som var värt 200kr och sålde för 20kr.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah: Är det något som det inte märks om det inte ligger/står framme och inte är något som släktingen skulle fråga efter så kör på.

Det är typ saker som syns, som jag verkligen inte gillar. Är rätt noga med min inredning. Ledsen Typ sådana skydd till spisplattor och kakburk med mera som är en helt annan stil än vad jag har.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten: Typ sådana skydd till spisplattor och kakburk med mera som är en helt annan stil än vad jag har.

Byt ut och sälj då. Frågar någon så säg att skiten ligger i förrådet. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skulle sålt skiten direkt om det är saker som är värda något. Gillar inte att ha oanvändbart bråte liggande bara för att "ha".


   
SvaraCitera

Det du inte vet, dör du inte av


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marceline:
Det du inte vet, dör du inte av

Hahahaha puss och kram på dig underbara du. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mitt samvete skulle nog lägga beslutet på hur jag tror att personen i fråga skulle reagera ifall den hörde att saken var såld.. är lite mesig på det viset.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten: Ja, helt enkelt. Vad tycker ni om att sälja saker man fått i present/gåva eller liknande?
Har massa skit hemma som jag fått av släktingar och andra människor som jag inte vill behålla med ändå känner att det är värt för mycket för att kasta.

Ett annat alternativ så såklart att ge bort grejerna. 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brighter:

Ett annat alternativ så såklart att ge bort grejerna. 🙂 

Men då har jag ju ändå gjort mig av med grejen? De flesta vet att jag har dåligt med pengar med 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan verkligen inte slänga/sälja/ge bort något jag fått av någon annan. Det känns fel.


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

Ser inget fel i att sälja saker man har fått, dock bör inte skylta med de så att den man fått saker av får reda på de.

  • Saker som inte passar in till sin inredningsstil = sälj dom.
  • Saker som man inte gillar = sälj dom.
  • Går snabbare att städa när har färre saker.
  • Inte tufft att "tävla" om att ha flest saker när blir gammal.

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Shuzz: Kan verkligen inte slänga/sälja/ge bort något jag fått av någon annan. Det känns fel.

Vad som är fel, är att du känner så. En gåva är en gåva, om man har förväntingar så kallas det inte för en gåva längre. 


   
SvaraCitera

FruLiten:

Hahahaha puss och kram på dig underbara du. 

Ha ha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Shuzz: Kan verkligen inte slänga/sälja/ge bort något jag fått av någon annan. Det känns fel.

Vad gör du med sakerna du inte gillar då?


   
SvaraCitera