Aviseringar
Rensa alla

Sälja sex


Ämnesstartare

Det finns ju ungdomar som säljer sex, mest killar. Vad tycker ni om detta? Är det upp till varje person att avgöra vad man vill göra med sin kropp eller skall andra bestämma det? Och när man är 15 får man ju ha sex med vem man vill lagligt, borde man inte då få ta betalt för det om man vill?

Om jag till exempel behöver pengar till en skidresa och är beredd att sälja sexuella tjänster, skall jag då får göra det?

Enligt statistik är det ca 20 000 ungdomar mellan 14-20 som säljer sex i sverige.

Källa RFSL


   
Citera
Åtta

P6584:

Är ok, men bara för personer över 18 (Du röstade på detta alternativ)

Det här var det närmsta jag kunde hitta. Tycker att det ska vara en åldersgräns och under kontrollerade former - som med all annan näringsverksamhet. Om jag inte missminner mig så får du bli egen företagare vid 16, förutsatt att du har målsmans tillstånd. Det låter väl som ett lämpligt villkor.


   
SvaraCitera

Finns inga svarsalternativ för mig. [no-no]


   
SvaraCitera

P6584:

Är ok, men skulle inte göra det själv (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Är ok, skulle kunna tänka mig att göra det själv


   
SvaraCitera

Har sålt min kropp samt min själ. Reade ut den, allt ska bort!


   
SvaraCitera

P6584:

Är ok, men bara för personer över 18 (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

P6584:

Är ok, men skulle inte göra det själv

P6584:

Är ok, men bara för personer över 18 (Du röstade på detta alternativ)

Åtta:

Det här var det närmsta jag kunde hitta. Tycker att det ska vara en åldersgräns och under kontrollerade former - som med all annan näringsverksamhet.


   
SvaraCitera

köp mig.


   
SvaraCitera

McLuver:

Har sålt min kropp samt min själ. Reade ut den, allt ska bort!

Det var jag som fick den, 10kr i paketpris. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ok, svarsalternativen kanske inte täcker in alla tänkbara åsikter i frågan, men ni får väl välja det alternativ som ligger närmst er åsikt och utveckla runt det om det behövs.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

P6584:

Är ok, men bara för personer över 18 (Du röstade på detta alternativ)

Typ.


   
SvaraCitera

Tycker prostitution bör ses som våldtäkt (om personen har sex med någon de inte skulle ha legat med utan att få betalt för det, vilket det ofta innebär), våldtäkt är ju just att tvingas till sex och ekonomiskt tvång bör ej ses som mildare än fysisk. Hur man ska hantera det i dagsläget är jag dock osäker på, vet ej om förbud är bästa lösningen och vet ej om man absolut ska se andra former av arbete som friare eller mindre förnedrande. Kan se en poäng i att förbjuda arbetets värsta avarter men samtidigt kommer det troligtvis att ske ändå och de prostituerade kommer ha det svårare att göra motstånd mot arbetet eller att ställa krav.


   
SvaraCitera

P6584:

Är ok, men skulle inte göra det själv (Du röstade på detta alternativ)

P6584:

Är ok, men bara för personer över 18

Är man över 18 är man ganska medveten om vad man gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Tycker prostitution bör ses som våldtäkt

Men om man behöver pengar och inte bryr sig så mycket om vilka man har sex med spelar det väl ingen roll? Om jag inte känner mig förnedrad är det väl inte din sak att moralisera över det? Tex kan man ju får 2-3000kr för en timme eller två med nån kostymnisse, lätta pengar och ingen behöver få veta något. Kostymnissen får knulla och jag får åka skidor med polarna, alla är nöjda?


   
SvaraCitera