Aviseringar
Rensa alla

Säljer aftonbladet - hjälp


Ämnesstartare

Rödingajävel:

Eller snatta käk eller nåt annat du lägger mycket pengar på, så du frigör mer av dina "vanliga pengar"?

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

[bigsmile]

[wink]


   
SvaraCitera

Rödingajävel:

Eller snatta käk eller nåt annat du lägger mycket pengar på, så du frigör mer av dina "vanliga pengar"?

Häpp! Ungdomar.se lyder under svensk lag, och uppmaning till brott är alldeles särskilt extraförbjudet! Skäms!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EmperorNero:

Häpp! Ungdomar.se lyder under svensk lag, och uppmaning till brott är alldeles särskilt extraförbjudet! Skäms!

Är det en uppmaning till brott? Ok, då menade jag det inte.


   
SvaraCitera

Pluggis:

Hur tycker ni jag ska göra?

Vet inte hur gammal du är men i och med att du får månadspeng lär du vara rätt ung? Isåfall låter det ju hur bra som helst att tjäna 1700 spänn i månaden. Mångdubbelt mer än vad jag hade under högstadiet.

Sedan kommer det vara bra i framtiden när du vill ha extrajobb/sommarjobb att ha arbetserfarenhet. Även om det inte är några enorma summor nu så lovar jag att det kommer löna sig i framtiden att slita lite. [y]


   
SvaraCitera

Rödingajävel:

Är det en uppmaning till brott? Ok, då menade jag det inte.

Nä, jag vet inte riktigt vart gränsen går. Big deal oavsett.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horrorshow:

Vet inte hur gammal du är men i och med att du får månadspeng lär du vara rätt ung? Isåfall låter det ju hur bra som helst att tjäna 1700 spänn i månaden

Jo jag vet. Är 97a föresten. Tjänar bra men det går faktiskt bara sämre och sämre... Vissa som köpte förut blir bara sura nu när jag kommer och det tar ca 4-5h att gå runt och tjäna 300kr på en dag. Känns baraa för dåligt 🙁 Har dock bett pappa om att få barnbidraget och få köpa allt själv (förutom mat och husrum såklart) alltså kläder,skor,medlemsavgifter allt sånt. Och då erbjudit mig att göra mer hushållssysslor också. Tror han kommer säga nej men man kan ju alltid hoppas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kanske ska pröva SDR istället... Man tjänar ju ändå cirka lika mycket och man slipper dom där sura kärringarna... Samt att jag kan lyssna på musik samtidigt vilket kan göra en lite mer peppad. För man kan ju inte lyssna på musik och snacka med en snubbe samtidigt. Blir ju inte så bra då allafall...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pluggis:

Säljer aftonbladet - hjälp

Jag går runt och säljer aftonbladet för att jag tycker att jag får för lite pengar

Testat att sälja Expressen? SDR tror jag nästan mer på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:

Testat att sälja Expressen?

Fanns inte sånt här. Dessutom tjänar man mindre på det. 3kr för tidningen och 2kr för bilagan. För aftonbladet är det 4,24kr per tidning och 2,02 per bilaga.

stoner:

SDR tror jag nästan mer på.

Tror jag ska testa det om det är ledigt här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fan va meningslöst att tjäna snitt 45kr/timmen. Tjänar man ju mer på att leta pantburkar


   
SvaraCitera

45kr/timmen är grymt när man är 97:a, sommarjobbare har inte ens det :O

Iallafall så har jag nu ikväll ansökt så vi ser hur det blir, och NEJ. Jobba inte åt SDR, dom betalar cirka 50kr per helg, = 200 i månaden, men då är det grymt mycket mer jobb, sortera reklam t.ex.

Ett helvetes jobb...


   
SvaraCitera

Jag säljer också aftonbladet, har jag väldigt lite pengar och skulle jag någonsin vilja se på bio utan att behöva jobba mycket så gör jag såhär;

Kunden köper aftonbladet (ger 50), förväntar sig växel
Jag byter femtiolappen mot en tjuga och ger växel för tjugan
Kunden säger att det är för lite för en femtiolapp
Jag säger att kunden gav mig en tjuga

Har dessutom många fler sätt att lura kunderna på ([badgrin]), tjänar drygt 2500 per helg på 70 tidningar,.


   
SvaraCitera

JohnTravolt:

Har dessutom många fler sätt att lura kunderna på

Kan du inte bara råna kunderna när du ändå är igång?


   
SvaraCitera

Horrorshow:

Kan du inte bara råna kunderna när du ändå är igång?

Det kan jag, men det är inte schysst.


   
SvaraCitera