Aviseringar
Rensa alla

Sällskapsspel


Ämnesstartare

André Vifot Haas:

Jag har en del idéer på lager som jag tror kan hjälpa till att öka gemenskapen, och som dessutom är betydligt enklare att fixa.

Låter mycket bra![y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skulle säkert vara kul, men tror att det känns lite överambitiöst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

men tror att det känns lite överambitiöst.

Visioner får inte vara för begränsade heller. Nu fick jag dock en reality check av Åtta, så vi får nog skita i det här tills vidare, eller komma på ett lättare sätt att göra det på, kanske hitta ett sätt att göra det på över forumet? Har tänkt prova en schackomgång över forumet där man laddar upp en bild av brädet och sen uppdaterar bilden när pjäserna ändrar position. Får se, tänkte testa nån gång snart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razorblade:

eller komma på ett lättare sätt att göra det på, kanske hitta ett sätt att göra det på över forumet?

annars finns det ju redan gott om multiplayerspel över hela internet, typ betapet osv[cute] bara skapa en tråd om att ses i det och det rummet om du hittar något spel du vill spela så kanske folk är på[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

annars finns det ju redan gott om multiplayerspel över hela internet,

Jo jag vet, men tanken var att göra UM roligare, inte att skicka folk bort härifrån. [wink]


   
SvaraCitera
Åtta

Razorblade:

Har tänkt prova en schackomgång över forumet där man laddar upp en bild av brädet och sen uppdaterar bilden när pjäserna ändrar position

Sjukt jobbigt att ta bilder hela tiden, men jag älskar idén! Vore jag inte så lat skulle jag utmana (och spöa) dig här och nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Sjukt jobbigt att ta bilder hela tiden, men jag älskar idén! Vore jag inte så lat skulle jag utmana (och spöa) dig här och nu.

Nepp, inte så jobbigt som man kan tro, iaf inte för mig.[wink] Jag hade inte tänkt mig ett spel som går ut på tid, utan ett som man kan dra ut på och spela när man känner för det. Alltså med avbrott och så.

Det var ett tag sen jag spelade schack så du skulle nog vinna väldigt lätt, iaf i början.[crazy]

Har tänk göra så med olika brädspel, även de med tärning. Hade tänkt använda en slumpgenerator på nätet som tärning, men då måste vi lita på att folk är ärliga... Jag måste fundera lite mer hur man ska göra.

EDIT: Jag hade tänkt ta på mig ansvaret att sköta uppdateringen av bilderna. Jag tänkte aldrig att alla skulle göra det, det skulle vara bra omöjligt med all lathet som finns.[wink]


   
SvaraCitera
Åtta

Razorblade:

då måste vi lita på att folk är ärliga... Jag måste fundera lite mer hur man ska göra.

Med schack behöver man ju dock inte ta några bilder eller något. Det är ju bara att skriva vilken ruta man flyttar från och till. Då blir ju spelen synkroniserade med varandra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Med schack behöver man ju dock inte ta några bilder eller något. Det är ju bara att skriva vilken ruta man flyttar från och till. Då blir ju spelen synkroniserade med varandra.

Jo, så är det. Men då måste man ha ett schackbräde framför sig och det har inte alla.

Razorblade:

EDIT: Jag hade tänkt ta på mig ansvaret att sköta uppdateringen av bilderna. Jag tänkte aldrig att alla skulle göra det, det skulle vara bra omöjligt med all lathet som finns.

Lade även till denna text ovan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razorblade:

Men då måste man ha ett schackbräde framför sig och det har inte alla.

Hur ska man kunna ta kort på det om man inte har ett då? Dessutom är det inte så svårt att rita upp ett bräde eller dra hem en bild från internet...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

rita upp ett bräde eller dra hem en bild från internet

Precis, men då kan man lika gärna lägga upp det så även andra kan se. Det var det som var min idé. Ska man däremot bara vara två som spelar utan någon annan som ser eller medverkar...då kan man dra iväg på någon spelsajt och spela där istället.


   
SvaraCitera
nrg89

Razorblade:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Jag vill stödja dig, Razorblade, men Åtta har rätt och nämnde bara utvecklingstiden. Har du det över webben blir det än fler problem och mycket underhåll, en mardröm för en person att ha ensamt ansvar över och jag har svårt att tro att de vill avvara fler än en person för något sådant.

Spel skapar en hel del gemenskap, absolut, och jag blir också rätt trött på forumlekarna och att vänta på blogginlägg eller att förgäves vänta på intressanta diskussioner, men jag tror det finns fler vägar att gå.

Myspace satsade på spel och möjlighet att dela media mellan användare, medan Facebook satsade på att göra interaktionen mellan användarna mer personlig. Facebook vann, så jag tror att André och gänget fixar det med lite hederligt "out of the box"-tänk. Artikelserien "Min Ungdom", där vi användare fått komma med önskemål, är ett bra exempel på lite engagemang från oss.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nrg89:

, så jag tror att André och gänget fixar det med lite hederligt "out of the box"-tänk.

Jag räknar med det![y] Jag vet inte hur man brukar gå tillväga, men ett förslag på remiss till användarna skulle inte skada.

Jag tänkte iaf köra mitt eget race och testa med schack och liknande på forumet. Får se hur det går men jag ska testa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razorblade:

Jag räknar med det! Jag vet inte hur man brukar gå tillväga, men ett förslag på remiss till användarna skulle inte skada.

Absolut. Så fort jag vet helt säkert att jag får genomdriva nya uppgraderingar så kommer jag att fråga om er åsikt. Det är ju ändå ni som kommer att använda funktionerna!

Razorblade:

Jag tänkte iaf köra mitt eget race och testa med schack och liknande på forumet. Får se hur det går men jag ska testa.

Det tycker jag låter som en strålande idé. Engagerade medlemmar som vill vara med och utveckla sajten är precis vad jag strävar efter! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razorblade:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Gör 'et!


   
SvaraCitera