Aviseringar
Rensa alla

Sämre i matte


Ämnesstartare

Jag fick just reda på betyget på matte nationella och det var det sämsta betyg jag fått, brukar få ganska bra betyg men fick ett D och är typ den enda i klassen som fick det, så jag har blivit sämre på matte sen i höstas då jag fick ett B i slutbetyg, vet inte varför jag blivit sämre, något knep för att fatta matte bättre?


   
Citera
Ämnesetiketter

Det är okej, hade B på nationella förra terminen och fick B i betyg. Hittils har vi haft två prov (fick E på båda två) och nationella om två veckor. Så du ska i alla fall veta att jag är värre än dig 🙂

Sorry har inga bra tips förutom att 

REPETERA REPETERA REPETERA REPETERA REPETERA


   
SvaraCitera

Det finns ingen genväg, det gäller helt enkelt bara att räkna mer. Räkna på och försök förstå varför saker och ting blir som de blir, och om du kör fast så fråga om hjälp.

Det kan kännas tungt, men jag är säker på att du kan klara av det!


   
SvaraCitera

Få läraren att gilla dig. Själv gör jag typ en tiondel av alla uppgifter som krävs får att få E, NP gick åt helvete, men läraren gillar mig. Antar jag, annars hade jag haft F.


   
SvaraCitera
evene

Annars så kommer du klara dig på ett D


   
SvaraCitera
ruster

Om du fick bättre betyg i resten av dina ämnen så lär väl det inte spela någon stor roll så länge du kan komma in i det gymnasium du ansök. Eftersom du fick ett B i höstterminen så betyder det i alla fall att du inte är dålig i matte, så du kan säkert göra bättre sen i gymnasiet.


   
SvaraCitera