Aviseringar
Rensa alla

Sämsta politiska slogans!


Ämnesstartare

Vad är de mest pinsamma/roliga politiska slogans ni sett i den etablerade politiken?

Har på väggen hemma en affisch från centerpartiet där det står:
"Det ska vara trevligt att ta bussen
Inte tvärtom!"

Vilket är helt ohemult roligt.


   
Citera
Ämnesstartare

"Det ska vara trevligt att ta bussen
Inte tvärtom!"

Låter krystat som fan.


   
SvaraCitera
time
 time

Centern här har också roliga affischer.

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Framtiden börjar i klassrummet"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Centern här har också roliga affischer.

<3<3<3 Hahaha dör lite! Vore roligare med "Här skapas 200 000 arbetare!"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Sverige åt svenskarna" tycker jag är en väldigt rolig slogan, med tanke på hur mycket finnar som är med i nazi-grupper.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"RÖSTA PÅ GÖSTA"
bohman '76 [y]
h3h3hh3h3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, gills inte, men tyckte det var roligt att en fd multi-SDare samt enbart gillar sidor relaterade till Jimmie Åkesson och Bevara Sverige Svenskt hade en klisterlapp med SSU:s "Gör Reinfeldt arbetslös innan du själv blir det!" på sin väska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte direkt en slogan, men jag läste SD-kuriren för nåt år sen och där stod det följande rubrik:

Invandringsspecial.

Det tyckte jag var roligt, sen när har Sverigedemokraterna inte haft invandringsspecial? För övrigt - i samma tidning hade de använt sig av den klassiska marxistiska formuleringen: "Var och en efter förmåga, var och en efter behov".

Lustiga typer de där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var det inte KD som hade snott en slogan direkt från Mussolini förra valet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ett mänskligare Sverige? Tror inte Mussolini brydde sig särskilt mycket om Sverige eller om mänsklighet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förr var valaffischer bättre:

"Edra förfäder hava en gång räddat Sverige från Kristian Tyrann. Gör om edert storverk: En var som röstar på 'Arbetarepartiet' röstar på samhällets omstörtande och bolsjevismens införande. RÄDDA FOSTERLANDET!"


   
SvaraCitera