Aviseringar
Rensa alla

Sänka eller höja löner


Ämnesstartare

hahahlurad: Har aldrig sagt att man ska få lägre lön för att man har lägre utbildning... Har ifrågasatt det att 2 personer som studerat lika länge och jobbar lika mycket få rolika mycket lön. Det har ingenting med exemplet du tog, att göra...

Så du anser att lärare skall ha lika hög lön som musikproducenter? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Så du anser att lärare skall ha lika hög lön som musikproducenter? 

Är du journalist lr? :p anser ingenting, jag ställer frågan till dig... Tycker du det är rimligt?

jag tänker inte jämföra musikproducenter med lärare. Det verkar finnas stora skillnader mellan t.ex. läkare & lärare eller sjuksköterskor och ingenjörer 
Enda anledningen jag ser till att det är så är för att det kanske behövs fler sjuksköterskor och lärare än läkare & ingenjörer & att man drf inte kan betala mkt lön till många lärare men att man kan göra det till få läkare.
Hört mkt om att lärarna vill ha sin lön höjd men jag tror (åsikt, ja) att det är bättre om vi sänker de jättehöga lönerna lite, lite och höjer lönerna för yrkena som krävt/kräver lika hårt arbete 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

ja. 

ja men håller inte med.  

musikproducenter exempelvis, är sällan utbildade alls, men de ger människor mycket nöje. anser du att dessa skall ha lägre lön än lärare bara för att de ej är utbildade? Glad

De får ingen lön, de säljer sin produkt och får betalt för det. De flesta musikproducenter lever fattigt. Men ja, man tjänar oftast mer på privata sektorn än den offentliga. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anino:

De får ingen lön, de säljer sin produkt och får betalt för det. De flesta musikproducenter lever fattigt. Men ja, man tjänar oftast mer på privata sektorn än den offentliga. 

De tillhör oftast skivbolag som säljer deras produkter och ger dem lön.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

De tillhör oftast skivbolag som säljer deras produkter och ger dem lön.

Nej. Det är artister du snackar om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anino:

Nej. Det är artister du snackar om.

Nej, inte enbart


   
SvaraCitera

hahahlurad: Övrig kommentar/åsikt2 st

Jag tycker inte att politiker ska påverka lönesättningen men löneutvecklingen måste anpassas efter inflationen annars innebär det en lönesänkning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara inte min lön sänks så.


   
SvaraCitera