Aviseringar
Rensa alla

Särskild behörighet


Ämnesstartare

Vet inte om det heter så eller om det är något annat, men ja. SYOn på min skola kallade i alla fall in mig till sitt kontor. När jag skulle söka berättade hon lite om hur svårt det skulle vara bla, bla, bla att komma in av olika anledningar på de fyra första skolorna jag sökte till. (Den femte var okej eftersom att den ligger här i byn, och hon som politiker vill att alla ska gå där) Men hur som helst så verkar hon ha ändrat sig och tyckte att jag skulle ansöka om särskild behörighet (eller vad det heter). Detta pga min simning. Vi skrev ner att jag tagit fem U-SM medaljer och att jag varit med i Ungdomslandslaget. Hon sa att chnserna att få det bevilljat inte var så stora, men att vi kunde testa. Så hur vanligt är det att man får sån där behörighet ?


   
Citera

vad ska du ha behörigheten till?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vet inte hur vanligt det är, men jag kom in med särskild behörighet, och då var det rekommendation från min lärare att jag är riktigt bra vad gäller studierna, och att min låga poäng berodde på min höga frånvaro. [y]


   
SvaraCitera

ohfckyou:

vet inte hur vanligt det är, men jag kom in med särskild behörighet, och då var det rekommendation från min lärare att jag är riktigt bra vad gäller studierna, och att min låga poäng berodde på min höga frånvaro.

Och varför hade du hög frånvaro?


   
SvaraCitera

ohfckyou:

men jag kom in med särskild behörighet, och då var det rekommendation från min lärare att jag är riktigt bra vad gäller studierna, och att min låga poäng berodde på min höga frånvaro.

Är detta något nytt, eller har det här funnits som ett alternativ i flera år!?

Nu har jag liksom kommit 2 år efter.. [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

vad ska du ha behörigheten till?

En skola där man kan läsa upp till 700 poäng speciall idrott och en där man kan läsa speciallidrott A,B & C. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dekadent:

Och varför hade du hög frånvaro?

psykiska problem

S3ON:

Är detta något nytt, eller har det här funnits som ett alternativ i flera år!?

Nu har jag liksom kommit 2 år efter.. [cry]

det har nog funnits i flera år. prata med din syo och dina lärare, har du iallafall gjort dig bra ifrån på prov och uppgifter på lektioner så borde du kunna komma in iallafall, trots att du har hög frånvaro.

men du måste ändå ha g i kärnämnena för att komma in iallafall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohfckyou:

höga frånvaro. [y]

(dina flytningar då?)


   
SvaraCitera

ohfckyou:

det har nog funnits i flera år. prata med din syo och dina lärare, har du iallafall gjort dig bra ifrån på prov och uppgifter på lektioner så borde du kunna komma in iallafall, trots att du har hög frånvaro.

[shake] Nu har jag ju kommit in... Jag menade för 2-3 årsen, då kunde jag kommit in direkt isf utan att gå IV [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Askan i elden NY:

(dina flytningar då?)

va?

S3ON:

[shake] Nu har jag ju kommit in... Jag menade för 2-3 årsen, då kunde jag kommit in direkt isf utan att gå IV [surprised]

iv går man väl bara om man har ig i minst ett kärnämne? för du kan ändå inte komma in på en gymnasielinje om du inte har g i alla kärnämnen, inte ens med särskild behörighet, vad jag vet. g i kärnämnena krävs.


   
SvaraCitera

ohfckyou:

iv går man väl bara om man har ig i minst ett kärnämne?

Nej, inte i mitt fall, kom inte in på programmet jag ville med 65 poäng.

Hade g i alla kärnämnen. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Nej, inte i mitt fall, kom inte in på programmet jag ville med 65 poäng.

Hade g i alla kärnämnen. [crazy]

jaha, okej. (:


   
SvaraCitera

ohfckyou:

jaha, okej. (:

[cry][cry][cry][cry]

Kunde ju gått ut snart om lärarna eller syon hade informerat mig om särskild behörighet.. [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Kunde ju gått ut snart om lärarna eller syon hade informerat mig om särskild behörighet.. [mad]

Dold text: dom kanske inte tyckte du var värd det.

nä men. jag hade en väldigt förstående och snäll syo bara. går du i ettan nu eller?


   
SvaraCitera

ohfckyou:

går du i ettan nu eller?

Ja.. Och jag lider av det.. Jag känner mig lika välutbildad som de som går i 3:an. [smile]


   
SvaraCitera