Aviseringar
Rensa alla

Sätta ihop två tunna metallstavar?


Ämnesstartare

Försöker sätta ihop en galgkrok med en sån där hopfällbar antenn från en radio, för att få en lång hake som går att dra ut och fälla ihop. Förslag på tillvägagångssätt? Testat med tejp, håller inte. Överväger tvåkomponentslim. Har inte tillgång till lödkolv el. dylikt just nu.


   
Citera
Ämnesstartare

vad ska du göra med't?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

vad ska du göra med't?

Jaga bjärv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Superlim plus tejp!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Epoxy plus silvertejp eller silvertejp plus buntband


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lödkolv skulle inte gå du bara skulle ¨svetsa¨ igenom antennen

skulle nog typ ta ståltråd och dra runt o ¨tvinna¨ med någon form av tång
riktigt hårt. sen kanske dränka det i tvåkomponentslim eller kanske typ limpistol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Superlim plus tejp!

Superlim är väl alldeles för lamt? Iaf sånt från Claes Ohlsson som man använde till figurer när man var liten.

Peacemaker:

Epoxy

Kan kanske funka. Det ska jag kika närmare på.

Peacemaker:

buntband

Alltså, de ska sitta längs med varandra. Problemet är inte trycket åt sidan så att säga, utan att jag ska dra i saker med den och kroken riskerar att glida ur tejpen så att säga.

lacostekrokodilen:

skulle nog typ ta ståltråd och dra runt o ¨tvinna¨ med någon form av tång

riktigt hårt. sen kanske dränka det i tvåkomponentslim eller kanske typ limpistol

Den metoden känns som att det skulle kunna funka. Har ingen limpistol, men tvåkomp har jag lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Den metoden känns som att det skulle kunna funka. Har ingen limpistol, men tvåkomp har jag lite.

Karlsons Klister lagar allt utom brustna hjärtan [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Alltså, de ska sitta längs med varandra. Problemet är inte trycket åt sidan så att säga, utan att jag ska dra i saker med den och kroken riskerar att glida ur tejpen så att säga.

Hårt åtdragna buntband och hårt åtdragen silvertape pressar tejpens lim, det bör sitta rätt hårt.
Använd två små buntband och dra åt dem med en spetstång så sitter det som berget vill jag lova [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera