Aviseringar
Rensa alla

Saft problem


Ämnesstartare

Jag har problem med min saft, min häst dricker den 🙁 jag tror de e alkohål i saften.


   
Citera

Sluta bjud hästen på saft, och alkohål med för den delen


   
SvaraCitera

en stor pung


   
SvaraCitera

Pollar bör dricka vatten och äta gräsligheter så som dom alltid har gjort. Att spontant erbjuda ovana varelser nya ting är bevisligen katastrofalt. #Människor.


   
SvaraCitera

Min polle åt melon, det blev ej katastrofalt
 
Dock fick han infektion i snoppen men det var inte av melonen


   
SvaraCitera

schim:
Min polle åt melon, det blev ej katastrofalt
 
Dock fick han infektion i snoppen men det var inte av melonen

Melon har de allra knepigaste bieffekter... Man vet aldrig.


   
SvaraCitera

hur gammal är hästen???


   
SvaraCitera

man borde sluta säga apelsinjuice för juice betyder ändå bara saft så varför inte säga apelsinsaft redan från början


   
SvaraCitera

Tickstart:
man borde sluta säga apelsinjuice för juice betyder ändå bara saft så varför inte säga apelsinsaft redan från början

Juice o saft är inte samma sak Förvirrad


   
SvaraCitera

Tickstart:
man borde sluta säga apelsinjuice för juice betyder ändå bara saft så varför inte säga apelsinsaft redan från början

håller med schim här, det är inte samma sak


   
SvaraCitera

schim:

Juice o saft är inte samma sak Förvirrad

men ne vet vad "saft" är och vad "juice" är, men man säger ju knappast köttjuice?! Köttsaft heter det, och med samma argument ska man kalla juice saft, då juice betyder saft och svenskan redan har ett ord för saft, nämligen saft. Ordet juice är överflödigt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Taack alla! hästen kan nu dricka MKT alkåhål nu! han blir pigg o glad 🙂


   
SvaraCitera

MAJS


   
SvaraCitera

EN FLYGANDE RÅTTA!!!


   
SvaraCitera

Tickstart:

men ne vet vad "saft" är och vad "juice" är, men man säger ju knappast köttjuice?! Köttsaft heter det, och med samma argument ska man kalla juice saft, då juice betyder saft och svenskan redan har ett ord för saft, nämligen saft. Ordet juice är överflödigt!

hur ska man då skilja på saft och juice hade du tänkt?


   
SvaraCitera