Aviseringar
Rensa alla

sagor,hjäääälp


Ämnesstartare

hm,oki. Nu är det så att jag måste skiva en saga (på klassiskt vis som dom beskiver det) till skolan.
Och jag hatar sagor,verkligen. Jag vill skiva om känslor och beskiva allt och alla.Men nähää nu är det prinsessor och drakar och hit och dit som gäller[n][chocked]
Så kan snälla någon bara komma på en handling? ni får pussar på nosen[cute]


   
Citera
Ämnesetiketter

Jag är bäst på sagor. [cool]

Skriv en om ett flugbarn.


   
SvaraCitera

När jag gick i nian skrev jag en saga om en drake, en prins och prinsessor hehe. [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nevon:

Jag är bäst på sagor.

Skriv en om ett flugbarn.

yay,help me. [y]
Flugbarn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SilentScream:

När jag gick i nian skrev jag en saga om en drake, en prins och prinsessor hehe.

jamen så långt fattar jag, men sen då? vad fan händer sen[tard]?


   
SvaraCitera

braincell:

jamen så långt fattar jag, men sen då? vad fan händer sen[tard]?

Sa ju bara vad jag skrev om, du får ju ej sno min handling. [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SilentScream:

Sa ju bara vad jag skrev om, du får ju ej sno min handling.

you can't stop me[bigcheers]


   
SvaraCitera

skriv en saga om en prinsessa som ska bli gift, hennes föräldrar försöker para ihop henne med prinsar från massa kungariken.
men så träffar hon den vackraste flickan hon någonsin sett.

Den lesbiska prinsessan ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BlackAndWhite:

skriv en saga om en prinsessa som ska bli gift, hennes föräldrar försöker para ihop henne med prinsar från massa kungariken.
men så träffar hon den vackraste flickan hon någonsin sett.

Den lesbiska prinsessan ?

un,najs idé faktiskt ju. Men dock inte så klassisk. Vill hålla mitt mvg i svenska,qwbfjwkegbn ja hatar sagor


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Jag skrev en saga i 8:an som var "omvänd". En prinsessa tog en liten drakunge till fånga och sen skulle drakföräldrarna göra en massa omöjliga saker (som de klarade för att de var smarta) för att få tillbaka sitt barn 😛 Gör nåt liknande, att skriva en tvärtom-saga var uppskattat från lärare osv ^^ Lycka till! [smile]


   
SvaraCitera

braincell:

un,najs idé faktiskt ju. Men dock inte så klassisk. Vill hålla mitt mvg i svenska,qwbfjwkegbn ja hatar sagor

men håll den klassisk, men fri tänkande typ, för i början är den väldigt klassigt, med det var en gång typ och sånt, och man använder sig av sagonummer som 3, 7 och 9... och det lesbiska blir den dära kommer inte ihåg vet det hette.. men "nu lärde du dig allt nått" grejj i slutet som en äkta saga ska ha [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gör en kafka-inspirerad mörk saga med väldigt dystert slut


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bell:

Jag skrev en saga i 8:an som var "omvänd". En prinsessa tog en liten drakunge till fånga och sen skulle drakföräldrarna göra en massa omöjliga saker (som de klarade för att de var smarta) för att få tillbaka sitt barn 😛 Gör nåt liknande

heh,smart oki tack. Dock envisas dom fortfarande med allt de där klassiska skiten ._.


   
SvaraCitera

Eller om en prins som alla tyckte att de skulle bli kung över kungariket men själv ville han egentligen vara en prinsessa (han såg också väldigt feminin ut. Så en dag klädde han på sig sin mammas kläder, hans pappa kommer på honom och han blir tvungen att rymma eftersom farsan skickar vakterna efter honom (typ "Oh nej, du är inte min son längre! JAG HAR INGEN SOOON!".

Han springer ut bland skog och berg och hamnar i tassarna på en prinsessätande drake. En annan prins, från ett annat kungarike, kommer för att rädda honom (fast han tror ju att det är en hon) för att visa sitt kungarike vilken matchokung han kan bli.
Han tävlar också mot sina andra tre bröder som fick andra uppdrag och i slutet träffas de alla för att se hur hjältemodiga de vart. Dock så blir räddar-prinsen förlöjligad eftersom det visar sig att det inte är en kvinna utan också en prins.

OH! För att göra det roligare så hade han blivit kär i tjejprinsen på grund av hennes tysthet (han fastnade för att han trodde att hon var så hemlighetsfull) och så hade han då haft ett samtal med sina bröder där han sa att han tänkte fria till henne/honom.

Wow, jag är ju bäst att komma på historier. Ska nog göra copyright på den där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

braincell:

Dock envisas dom fortfarande med allt de där klassiska skiten ._.

´jag insisterar verkligen att du gör en väldigt mörk och otrevlig saga, nåt som jävlas med huvudet på läsarna


   
SvaraCitera