Aviseringar
Rensa alla

sagor,hjäääälp


Ämnesstartare

mastodontfilmsMats:

´jag insisterar verkligen att du gör en väldigt mörk och otrevlig saga, nåt som jävlas med huvudet på läsarna

m-m-men mitt mvg då[cry]???!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BlackAndWhite:

men håll den klassisk, men fri tänkande typ, för i början är den väldigt klassigt, med det var en gång typ och sånt, och man använder sig av sagonummer som 3, 7 och 9... och det lesbiska blir den dära kommer inte ihåg vet det hette.. men "nu lärde du dig allt nått" grejj i slutet

ihi tack [smile] kanske kör på det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

braincell:

m-m-men mitt mvg då[cry]???!

har din lärare sagt någonting om att det måste vara en glad saga?


   
SvaraCitera

Shit vad roligt. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mastodontfilmsMats:

har din lärare sagt någonting om att det måste vara en glad saga?

nja nästan,mitt papper på sagoingredienser säger det iaf[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

braincell:

mitt papper på sagoingredienser säger det iaf[n]

fyfan vad illa, det är ju direkt hämmande för den skapande integriteten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mastodontfilmsMats:

fyfan vad illa, det är ju direkt hämmande för den skapande integriteten

men jag säger ju det,sagor suger[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

braincell:

Jag vill skiva om känslor och besk*r*iva allt och alla.

Sagor ska väll innehålla känslor och beskrivningar, om du är duktig på att uttrycka detta så är det ju inga problem att göra en mycket fin saga.

Det enda svåra som återstår är att komma på nått bra huvudtema men börjar man fila lite på vad man vill ha med kommer man på nått.

Ex:

Jag vill göra en berättelse om en princessa, gift och en ande. Så börjar man med det och lägger in massa känslor och beskrivningar (aka "fluff") för att fylla på och förlänga berättelsen.

Det var en gång en prinsessa som var ute och gick i sin trädgård när hon sticker sig på en buske. Hon blir sjuk busken var giftig. Man söker ett botemedel och en prins får reda på prinsessans tillstånd. Botemedlet finns endast i de höga bergen och han beger sig dit för att hämta det. I bergen stöter han på flera problem men får hjälp av en ande som ger honom vishet som hjälper honom klara problemen.

Väldigt kort för att man ska kunna lägga till både beskrivningar och känslor. T.ex. kan man beskriva prinsessans trädgård, vad hon gjorde innan hon stack sig på taggen (t.ex. sträckte sig efter sin boll, såg en glittrande sak som hon ville plocka upp), busken utseende och giftets effekter, känslorna prinsen får när han ser den förgiftade prinsessan. Vilka problem i bergen (en drake som vaktar botemedlet).

För att komma åt de där magiska siffrorna kanske man kan göra så att botemedlet har 7 ingredienser som måste hittas, som kanske bara kan blandas av en häxa för att bli motgift, häxan bor uppe i berget.

Asså det är ju bara att hitta på det är ju det som är grejen. Hoppas det går bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aroon:

Asså det är ju bara att hitta på det är ju det som är grejen. Hoppas det går bra.

heh tack! Och tack för tipsen[smile] ska väl sätta mig och försöka..snart[rolleyes]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera