Aviseringar
Rensa alla

Såhär gick det i Skolvalet


Ämnesstartare

Vem fan röstar i skolvalet? [shake]


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

Vem fan röstar i skolvalet? [shake]

Jag, och de andra som e tvungna. <--- Okej det är inte obligatoriskt men de andra vågar ju inte inte rösta så...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hemlight:

Jag, och de andra som e tvungna.

Öh, säg nej?


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

Öh, säg nej?

Lol tänkte fel <-- Ingen på min skola vågar säga emot.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[zzz]


   
SvaraCitera

vem fan bryr sig om skolval?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Notera att 90-nått procent av svenska folket håller med mig dock, och inte dig, då alla andra riksdagspartier sagt att SD inte hör hemma i riksdagen och

Du menar också att över 90% av folket inte vill ha vänstern i riksdagen? När man säger att SD inte hör hemma i riksdagen fast de fått 5,7% är att spotta demokratin i ansiktet och inget annat.


   
SvaraCitera

vhfaj:

Du menar också att över 90% av folket inte vill ha vänstern i riksdagen? När man säger att SD inte hör hemma i riksdagen fast de fått 5,7% är att spotta demokratin i ansiktet och inget annat.

Ja för SD är ju demokratins fanbärare på alla sätt och vis. Tur att vi har er som ryter ifrån när alla andra föraktar demokratin...


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Gillar att PP hade mer än KD. Ungdomar, alltså. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

Ja för SD är ju demokratins fanbärare på alla sätt och vis. Tur att vi har er som ryter ifrån när alla andra föraktar demokratin...

Det ska inte du sitta och avgöra åt resten av Sverige. Den enda anledning man inte skulle kunna se SD som demokratiska är att dom inte vill ge invandrare samma rätt som svenskar innan de anpassat sig till det svenska samhället. Men det kan man tolka fram och tillbaka hur mycket som helst, det finns ingen bestämd definition av demokrati på den nivån.

Det som dock förvånar mig med skolvalet är att SD får så många röster. Normalt är det alltid så att arbetslösa ungdomar röstar rött medan vuxna med hyfsat välbetalda (över 20 000) jobb röstar blått. Som någon sade är det förmodligen så att många "jävlas" bara för att få fram ett visst resultat.


   
SvaraCitera

vhfaj:

Det ska inte du sitta och avgöra åt resten av Sverige.

Har jag inte gjort heller. Du däremot försöker hela tiden sätta SD i en offerroll, till exempel nu när du påstår att jag bestämt vad svenska folket tycker.

vhfaj:

Den enda anledning man inte skulle kunna se SD som demokratiska är att dom inte vill ge invandrare samma rätt som svenskar innan de anpassat sig till det svenska samhället.

De vill t.ex sänka straffgränsen till 12 år. Alltså sätta barn i fängelse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

Du däremot försöker hela tiden sätta SD i en offerroll, till exempel nu när du påstår att jag bestämt vad svenska folket tycker.

Haha, var har jag hört det där skitsnacket förut? .......Just det! I media! Det ironiska är dock att det är media som skapar offerbilden. Sedan rapporterar de om den. Och folket sväljer allt med hull och hår, speciellt lättpåverkade ungdomar på forum.

tevepro:

De vill t.ex sänka straffgränsen till 12 år. Alltså sätta barn i fängelse.

LOL, du har läst på dåligt och snackar skit om SD - precis som media. De vill sänka straffgränsen till 12 år ja, vilket är bra eftersom ungdomar i allt yngre år begår brott och en tolvåring är ingen ovetande, oskylid liten ängel. Att de ska i fängelse har de dock inte sagt någonting om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vhfaj:

Haha, var har jag hört det där skitsnacket förut? .......Just det! I media! Det ironiska är dock att det är media som skapar offerbilden. Sedan rapporterar de om den. Och folket sväljer allt med hull och hår, speciellt lättpåverkade ungdomar på forum.

Är snarare SD själva som skapat den bilden, inte media. Media har inget att vinna på det, speciellt inte att göra SD till några offer. Logik?

vhfaj:

De vill sänka straffgränsen till 12 år ja, vilket är bra eftersom ungdomar i allt yngre år begår brott och en tolvåring är ingen ovetande, oskylid liten ängel.

Undersökningar visar bland annat att straff inte är så lyckat. Så med det sagt så kan man snacka skit om SD hur mycket man vill, just utifrån den frågan. Men de har så efterblivna ståndpunkter att det blir mycket mer att anmärka på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Är snarare SD själva som skapat den bilden, inte media. Media har inget att vinna på det, speciellt inte att göra SD till några offer. Logik?

OK, du vill leka struts. Be my guest. Media gör inget annat än att kasta skit på SD precis hela hela hela tiden. Det är inte bara vinklade reportage, utan även röstsvängningar och kroppsspråk och miner från journalister.

passaro:

Undersökningar visar bland annat att straff inte är så lyckat.

Vilka undersökningar? Det är bättre med rehab, eller hur? Hjälpa dom som begått brott istället för att hjälpa dom som råkat ut för brott. I love Sweden! [love]

passaro:

Så med det sagt så kan man snacka skit om SD hur mycket man vill, just utifrån den frågan.

Du kan förstås snacka hur mycket skit du vill, det skiter jag i egentligen. Men när media, som ska fungera som neutrala samhällsupplysare (iaf SVT) ständigt sänder vinklade reportage och kastar skit på SD och dess väljare så ser jag hur demokratin försvinner mer och mer.

man får säga vad man vill...... så länge man har rätt och populära åsikter.


   
SvaraCitera

vhfaj:

LOL, du har läst på dåligt och snackar skit om SD

Du bekräftar ju det själv:

vhfaj:

e vill sänka straffgränsen till 12 år ja,

Utöver att sätta barn i fängelse vill man neka t.ex adopterade rättigheten till sitt modersmål samt utvisa ensamkommande barn till krigsdrabbade länder.

SD är ett barnfientligtparti helt enkelt.

Vi ska inte heller glömma att flera av SD toppnamn är grovt kriminella.


   
SvaraCitera