Aviseringar
Rensa alla

Sak träffa en kille för första gången, tips??


Ämnesstartare

Hej! 
under sommaren har jag skrivit med en kille som bor 3,5-4h tåg/ bil ifrån mig. 
Efter flera om och men har jag nu boka biljett till honom och ska åka dit. Vi har skrivit mycket men det har varit som en Bergslagsbanan. Just nu är det på topp så det känns bra. Vi har pratat i telefon några gånger, och då har det varit runt eller mer än en timme. Så allt känns bra, meeen han dricker ibland och hans gäng är lite kriminell av sig. Däremot är han den snällaste där och är sjukt omtänksam. 

tänkte träffa honom och känna efter, har tänkt stanna över dagen.

såå vad tycker ni? Jag är sjukt nervös så snälla hjälp mig med era bästa tips, vad kan man prata om? Hur ska jag agera? Borde jag vara rädd?


   
Citera

Nej du borde inte vara rädd om det känns rätt.
jag chattade oxå med en kille en längre bit ifrån och vi snackade med mkt tele, snap och ft.
 Nu i somras stannade han hos mig 2 veckor och vi är nu tillsammansGlad
mitt bästa tips är att snacka ft, det avgör om hur personen är face 2 face lite och man lär känna varandra mer. De är bra du börjar med en dag oxå så kan du känna efter på några timmar hur det känns.
hoppas det går super bra, och jag håller tummarna!!


   
SvaraCitera

Tycker personligen att du inte ska träffa honom på det sättet, alltså att han kan åka till dig istället för att du ska åka till honom för du vet inte vad som kommer hända sen när du är framme(med tanke på att han dricker och hans gäng är lite kriminell av sig) och om nåt händer är du långt bort så det blir lite svårt. 

Det hela låter inte så säkert tbh. 


   
SvaraCitera

widediaper:
Tycker personligen att du inte ska träffa honom på det sättet, alltså att han kan åka till dig istället för att du ska åka till honom för du vet inte vad som kommer hända sen när du är framme(med tanke på att han dricker och hans gäng är lite kriminell av sig) och om nåt händer är du långt bort så det blir lite svårt. 

Det hela låter inte så säkert tbh. 

Håller med.
Risken finns ju att man hamnar i en svart sopsäck i något dike vid E4:an, om man inte är försiktig.


   
SvaraCitera

Ey det e jag: en kille som bor 3,5-4h tåg/ bil ifrån mig.
Efter flera om och men har jag nu boka biljett till honom och ska åka dit.

meeen han dricker ibland och hans gäng är lite kriminell av sig.

tänkte träffa honom och känna efter, har tänkt stanna över dagen.

såå vad tycker ni? Jag är sjukt nervös så snälla hjälp mig med era bästa tips, vad kan man prata om? Hur ska jag agera? Borde jag vara rädd?

Med bakgrund av vad du skrivit ovan låter det enl mig som en riktigt dålig idé.  

Mitt tips - träffas någonstans på ett offentligt ställe mitt emellan era bostadsorter och ta helst mer dig en tjejkompis.

Är han svensk till att börja med?


   
SvaraCitera

Om han kan vara involverad i kriminalitet så tycker jag att du ska ha känt honom mycket längre än så före du träffar honom. I min åsikt finns det många risker, speciellt med att åka en lång väg för att träffa en person som kanske inte är hälsosam.

Om du ändå väljer att träffa honom är mitt första förslag att inte gå hem till honom, utan att ni rör er utomhus i staden och inte senare mot kvällen eller i områden med mindre folk. Vilket är basic för allt folk från internet som man träffar.

Kring frågan om du bör vara rädd, så undrar jag om du känner dig trygg. Om du verkligen kände dig trygg så ser jag inte varför du skulle ha behövt ställa den frågan. Se till att bara göra det du vill och inte stressa. 


   
SvaraCitera

politisk realist:

Är han svensk till att börja med?

Irrelevant information... Tardig


   
SvaraCitera
time
 time

politisk realist: Är han svensk till att börja med?

Skärpning.


   
SvaraCitera