Aviseringar
Rensa alla

Sakbytartråden


Åtta
Ämnesstartare

Detta är en tråd för att förmedla byten mellan medlemmar. Kanske har du en fin koppsamling som du gärna skulle byta bort mot en sunkig barnvagn, en rulle eltejp eller en fin telegraf. Hur det än må vara så kan du här skriva ned vad du kan tänka dig byta bort, och eventuellt även vad du kan tänka dig att byta mot.

Hur ni sköter själva logistiken får ni lösa själva. Jag rekommenderar att adresser utbyts via PM, och inte direkt i tråden. Notera att det inte är tillåtet att byta saker mot pengar i den här tråden.

Om du finner något i denna tråd som du kan tänka dig att byta till dig så är det bara att kontakta personen antingen via PM eller genom att citera denne direkt i tråden.


   
Citera
Åtta
Ämnesstartare

Jag byter bort Fifa 07 till DS. Jag har aldrig provat det, men det borde fungera. Både fodral och instruktionsbok medföljer. Jag kan tänka mig att byta det mot i princip vad som helst av liknande värde.

Image


   
SvaraCitera

Åtta:

Notera att det inte är tillåtet att byta saker mot pengar

Fast frakt (om det skulle bli så) och sådant måste väl den som vill ha betala?
Eller så kanske den "säljande" UMaren är snäll o betalar det 🙂


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Crypto:

Fast frakt (om det skulle bli så) och sådant måste väl den som vill ha betala?
Eller så kanske den "säljande" UMaren är snäll o betalar det 🙂

Sådant får man lösa själva. Eftersom det är tänkt att vara byten så lär ju båda parter få betala frakt i alla fall.


   
SvaraCitera

Åtta:

Sådant får man lösa själva. Eftersom det är tänkt att vara byten så lär ju båda parter få betala frakt i alla fall.

Inte min dag idag o.O tänkte inte så långt :p

Blivande_japan:

byter: mig själv
mot: käääärlek

We have a deal [blush]


   
SvaraCitera

Crypto:

We have a deal [blush]

ah bra, du får payya frakten då va


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

ah bra, du får payya frakten då va

okej [blush] (har dock precis betalat för att frakta hem mig själv till min hemort över en natt [blush])
men nu slutar vi paja Åtta's fina tråd <3


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Jag ber er notera att tråden är förlagd till Övriga Diskussioner, snarare än klotter. OT kommer att rensas såväl våldsamt som omdömeslöst av yours truly.

Så...

Crypto:

nu slutar vi paja Åtta's fina tråd <3


   
SvaraCitera

byter mina "pilotbrillor" mot något kul :).. det är ett par polaroid solglasögon som är så gott som nya. (kostar 749:- nya)


   
SvaraCitera

Jag vill byta: Magickort
mot: andra Magickort [smile]


   
SvaraCitera

Heavy Rain PS3 mot ett retropaket, antingen innehållande Snes eller Master System.


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Jag har tre böcker som jag skulle kunna tänka mig att byta mot andra, helst intressanta, böcker.

1. Designing for the digital age, av Kim Goodwin.

Image

:

Whether you’re designing consumer electronics, medical devices, enterprise Web apps, or new ways to check out at the supermarket, today’s digitally-enabled products and services provide both great opportunities to deliver compelling user experiences and great risks of driving your customers crazy with complicated, confusing technology.

Designing successful products and services in the digital age requires a multi-disciplinary team with expertise in interaction design, visual design, industrial design, and other disciplines. It also takes the ability to come up with the big ideas that make a desirable product or service, as well as the skill and perseverance to execute on the thousand small ideas that get your design into the hands of users. It requires expertise in project management, user research, and consensus-building. This comprehensive, full-color volume addresses all of these and more with detailed how-to information, real-life examples, and exercises. Topics include assembling a design team, planning and conducting user research, analyzing your data and turning it into personas, using scenarios to drive requirements definition and design, collaborating in design meetings, evaluating and iterating your design, and documenting finished design in a way that works for engineers and stakeholders alike.

2. Database Systems - a practical approach to design, implementation and management, av Thomas Connolly och Carolyn Begg.

Image

:

This best-selling text introduces the theory behind databases in a concise yet comprehensive manner, providing database design methodology that can be used by both technical and non-technical readers. The methodology for relational Database Management Systems is presented in simple, step-by-step instructions in conjunction with a realistic worked example using three explicit phases—conceptual, logical, and physical database design.

Background: Introduction to Databases; Database Environment; Database Architectures and the Web. The Relational Model and Languages: The Relational model; Relational Algebra and Relational Calculus; SQL: Data Manipulation; SQL: Data Definition; Query-By-Example (QBE). Database Analysis and Design: Database System Lifecycle; Database Analysis and the DreamHome Case Study; Entity–Relationship Modeling; Enhanced Entity–Relationship Modeling; Normalization; Advanced Normalization. Methodology: Methodology—Conceptual Database Design; Methodology—Logical Database Design for Relational Model; Methodology—Physical Database Design for Relational Databases; Methodology—Monitoring and Tuning the Operational System. Selected Database Issues: Security and Administration; Professional, Legal, and Ethical Issues; Transaction Management; Query Processing. Distributed DBMSs and Replication: Distributed DBMSs—Concepts and Design; Distributed DBMSs—Advanced Concepts; Replication and Mobile Databases. Object DBMSs: Object-Oriented DBMSs—Concepts and Design; Object-Oriented DBMSs—Standards and Languages; Object-Relational DBMSs. Web and DBMSs: Web Technology and DBMSs; Semistructured Data and XML. Business Intelligence Technologies: Data Warehousing Concepts; Data Warehousing Design; OLAP; Data Mining. Appendices: Users' Requirements Specification for DreamHome Case Study; Other Case Studies; Alternative Data Modeling Notations; Summary of the Database Design Methodology for Relational Databases; Introduction to Pyrrho—A Liteweight RDBMS. Web Appendices: File Organization and Storage Structures; When Is a DBMS Relational?; Commercial DBMSs: Access and Oracle; Programmatic SQL; Estimating Disk Space Requirements; Introduction to Object-Orientation; Example Web Scripts.

This book is ideal for readers interested in database management or database design.

3. Alla får ligga, av Henrik Fexeus (vunnen här på UM [party])

Image

:

I Alla får ligga får både män och kvinnor verktygen för framgång i det kittlande sociala spel som vi kallar flirt och raggning. Med sina unika kunskaper i ickeverbal kommunikation, social manipulation och påverkan, har Henrik Fexeus här listat 170 konkreta och praktiska tips.

Med mycket humor och glimt i ögat beskriver Henrik flirtens väg till dejt i tre steg: attraktion, relation och förförelse. Boken är helt befriad från slitna raggningsfraser och uppvaktningsknep. Den stora hemligheten är istället inställning och attityd. Och när du väl lärt dig det har du förmågor som inget silikon eller gymkort i världen kan konkurrera med.

Som tidigare nämnt så byter jag helst böckerna mot andra böcker av liknande karaktär (med undantag för den sista boken, den byter jag mot vad som helst).


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Hittade en till bok som jag skulle vilja byta bort.

Applying UML and patterns av Craig Larman (katten ingår ej)

Image

:

The first edition of “Applying UML and Patterns: An Introduction to Object-Oriented Analysis and Design” quickly emerged as the leading OOA/D introduction; translated to many languages and adopted in universities and businesses worldwide. In this second edition, well-known object technology and iterative methods leader Craig Larman refines and expands this text for developers and students new to OOA/D, the UML, patterns, use cases, iterative development, and related topics.

The book helps newcomers to OOA/D learn how to “think in objects” by presenting three iterations of a single, cohesive case study, incrementally introducing the requirements and OOA/D activities, principles, and patterns that are most critical to success. It introduces the most frequently used UML diagramming notation, while emphasizing that OOA/D is much more than knowing UML notation. All case study iterations and skills are presented in the context of an “agile” version of the Unified Process -- a popular, modern iterative approach to software development. Throughout, Larman presents the topics in a fashion designed for learning and comprehension.

Among the topics introduced in Applying UML and Patterns are: * requirements and use cases, * domain object modeling, * core UML, * designing objects with responsibilities, * “Gang of Four” and other design patterns, * mapping designs to code (using Java as an example), * layered architectures, * architectural analysis, * package design, * iterative development, * the Unified Process.Foreword by Philippe Kruchten, the lead architect of the Rational Unified Process.

Böckerna kan givetvis signeras om så önskas. [wink]


   
SvaraCitera

Har ett par chiclits som jag fått i present av människor som inte riktigt förstått vilken typ av böcker jag uppskattar, eller som nog egentligen tillhör min mor eller min syster och jag råkat få med mig i flytten. Byter helst dessa mot lite mer högkvalitativ litteratur, men andra saker som ni tror att jag uppskattar fungerar säkert också.

Image

Stjärna för en natt - Lisa Jewel

:

Vem drömmer inte om att bli rockstjärna, glida omkring i boa och stilettklackar, dricka champagne medan alla kysser ens fötter. Bee fick den där hiten alla drömmer om. Ana, hennes mycket yngre, tanigare, blygare halvsyster solar sig i glansen.

Exotiska och spännande Bee sticker till London för att erövra världen. Men under årens lopp förlorar Ana och Bee kontakten.

När Bee plötsligt och mystiskt dör, 36 år gammal, kallas Ana till London för att ta hand hennes saker. Det går upp för henne att Bee fört ett liv som ingen, varken deras smått galna mamma, hon själv, vänner eller grannar hade en aning om.

Sushi för nybörjare - Marian Keyes

:

Lisa Edwards tror inte sina öron när hon får reda på av sin chef på Femme magazine att hon har blivit befordrad till chefredaktörsjobbet i... Dublin. Hon som var övertygad om att hennes nästa steg i karriären skulle vara som chef för koncernens flaggskepp på Manhattan i New York. Men istället får hon i uppdrag att starta ett nytt ungt, sexigt kvinnomagasin Colleen. Lisa känner sig förvisad till världens ände, men vägrar naturligtvis att erkänna det för någon.

Ashling Kennedy blir Lisas assistent på den nya redaktionen för Colleen. Hon är Lisas totala motsats. En liten fröken Fixar-allt, som oroar sig för allt och därför alltid har handväskan full med bra-att-ha saker. Ashlings bästa väninna Clodagh Kelly borde sväva i lycksalighet. Gift med drömprinsen, mor till två underbara barn, ett underbart hus. Så varför har hon på sista tiden känt lust att kyssa en groda? Det här är en historia om tre kvinnors liv och deras längtan efter lyckan som kanske inte alltid finns där man tror.

Trollbunden - Jane Green

:

Joe är snygg, vältränad, charmig och framgångsrik. Kvinnor älskar Joe och det är en ytterst besvarad kärlek.

Att vara gift med Joe är inte lika roligt. Alice, som har gjort allt för att vara den perfekta hustrun, känner ändå att hon inte riktigt räcker till. Och ryktena om hans snedsprång med vackra kvinnor börjar bli allt svårare att negligera. Men han har alltid varit hennes stora kärlek- att bryta upp känns omöjligt.

När de flyttar till New York ser Alice det som en nystart. När de sedan hittar ett drömhus på landet i Connecticut, är det som om Alices liv äntligen får en mening och hon slår sig till ro.

Men Joe blir allt mer rastlös och det dröjer inte länge förrän han upptäcker att det finns lika många tillfällen till förströelse med andra kvinnor här som på andra sidan Atlanten.

Kärlek@första.träffen - Jane Moore

:

Jess Monroe är 34 år gammal och singel. Hon trivs med sitt liv, men hennes vänner anser att hon behöver en man i sitt liv. På sin födelsedag får Jess därför en internetdate i present. Efter viss vånda bestämmer hon sig för att se det hela som en rolig grej- och snart är hon fast i jakten på mr Right.
Det visar sig dock vara svårare än hon trott att hitta sin drömprins på nätet. Grodor finns det däremot gott om. En man som beskriver sig som Ferrari-förare kan lika gärna visa sig vara en enkel bilhandlare. Och även den snyggaste karl kan lämna en flicka ensam med restaurangnotan. Men så en dag händer något som får Jess att inse att den rätte kanske inte alls ser ut som hon tänkt sig ...

Höga klackar - Anna Maxted

:

Natalie och Babs har varit vänner sedan barndomen. De har stått varandra så nära att ingen man kunnat komma emellan dem. Inte hittills.

Men nu ska Babs gifta sig och Natalie grips av panik. Vad händer egentligen när ens bästa vän lovar att vara någon annan evigt trogen? I bröllopsyran börjar Natalie, som alltid varit så behärskad, att tappa kontrollen. Hon träffar en mycket olämplig ny pojkvän, och snart får hon en massa trubbel- med sin chef, med sin bror, med sin mamma och med Babs.

Hela tiden blundar hon inför sanningen om sig själv, den sanning som endast en kär vän vågar uttala.

Gå vidare - Anna Maxted

:

Helen Bradshaw lever inte direkt det liv hon drömmer om utan borde verkligen gå vidare. Hon har ett halvtrist jobb på en tjejtidning, en skruttig gammal bil, umgås flitigt med sina väninnor och delar lägenhet med två hopplösa killar. Dessutom har hon en hel radda misslyckade förhållanden bakom sig med män som inte ens kommer i närheten av det acceptabla för en pojkvän. Det enda riktigt kära hon har i livet är katten Tjockis.

Så plötsligt dör hennes pappa i en hjärtattack och allt i Helens liv blir ett enda kaos. Kontakten med mamman ställs på sin spets, den senaste pojkvännen åker ut, hon tjafsar med sina väninnor och när hennes bil gått sönder och till och med katten blivit sjuk inser hon att ingen kan förändra hennes situation förutom hon själv.
Med humor och värme och skoningslös ärlighet får vi ta del av Helen Bradshaws både lyckade och mindre lyckade äventyr... I samma anda som Vattenmelonen och Trogen tjur sökes har Anna Maxted med sin medryckande och rappa stil lyckats väl med sin underhållande debutroman om en ung kvinna som lyckas vända en livskris till något positivt.

Systrar i jeans - Ann Brashares

:

Det var en gång ett par jeans. Ett par helt vanliga blå jeans. Men dessa byxor kom att utföra stordåd. Det här är berättelsen om tjejerna som gjorde det möjligt. Carmen, Lena, Bridget och Tibby har hållt ihop så länge de kan minnas. Särskilt på somrarna. Men just den här sommaren skiljs de åt. Och för att hålla kontakten bestämmer de sig för att turas om att använda samma par jeans, ett alldeles särskilt par blåjeans som var och en av tjejerna får ha en vecka var innan de ska lämnas vidare till nästa. De ska fortsätta att vara "systrar i jeans", vad som än händer under sommaren.

Girls in Pants - The third summer of the sisterhood - Ann Brashares

:

Det är sista sommaren innan systrarna ska börja college - deras sista sommar tillsammans innan de går sina egna vägar för att börja leva sina vuxna liv. Det är en tid i livet när de behöver Jeansen som mest.


   
SvaraCitera

Åtta:

Alla får ligga, av Henrik Fexeus (vunnen här på UM [party])

Vill ha den! [chocked] Kommer inte på något vettigt att byta mot.


   
SvaraCitera