Aviseringar
Rensa alla

Saker att ta med när man flyttar


Ämnesstartare

När man flyttar första gången kanske man tar med sig hela sitt liv hemifrån, vilket jag gjorde förra året. En del av sakerna rör man inte ens när man har flyttat...

Så vad är viktigast att ta med när man flyttar tycker ni?
Förutom det mest självklara som kläder, bankkort, ID-kort, hygienartiklar och sinne för humor då [rolleyes]

- dator är A och O [blush]
- mobil är O och A [wink]


   
Citera

Min xbox, wii'n får stanna [n]


   
SvaraCitera

När jag flyttar vill jag åtminstone ha med mig min säng. Den är för skön för att lämnas kvar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det beror på hur rika föräldrar man har och hur långt man flyttar. Är de rika nog att man kan stjäla saker utan samvete så är det bra. Bor man så långt bort att de hellre köper nya saker än kommer och hämtar dem är det ännu bättre.

Om de förutsättningarna finns bör man ta med sig:
Köksgrejer - småsaker i stil med stekspade, tekula, osthyvel, disktrasor. Sånt är inte dyrt egentligen, men ska du köpa allt samtidigt så kostar det fan så mycket mer.
Rengöringsmedel - har dina föräldrar ett lager av skurmedel, tvättmedel, diskmedel? Stjäl!
Gamla maskiner - känner du någon som gnällt om att de vill ha en ny vattenkokare/micro/tv? Utmärkt tillfälle att ge den gamla till dig och ta tag i saken.
Mat - fråga om du får ta med basvaror i stil med ris, mjöl och kryddor. Återigen, inte dyrt förrän du behöver köpa allt på samma gång.

Har du någonting överhuvudtaget som du vill att din familj inte ska se, ta med det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Flyttade ju in i en lägenhet där någon redan bodde, så tog inte med möbler. Köpte dock en byrå och sängbord.

Tog mest med mig minnessaker... min favoritfilt, min flanellskjorta, mitt första gosedjur och annat som betyder mycket och som kan förhindra hemlängtan [blush]. Min symaskin, sygrejer, spel, massa halsdukar/vantar för här är KALLT på vintern.

Och böcker nog att fylla en bokhylla [rolleyes]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

mediakatt:

Har du någonting överhuvudtaget som du vill att din familj inte ska se, ta med det.

haha, har rensat hela mitt rum på "pinsamma" saker! Så nu kan min syster rota hur vilt hon vill [badgrin]
Hon hjälpte mig att flytta, hon frågade hela tiden: ÄR DET HÄR DIN DILDOVÄSKA? och väl i nya lägenheten så började hon rota runt i den [mad] Respektlöst! [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

då jag har ett rum med säng o allt så behöver jag bara ta med kudde, täcke o lakan. sen tallrikar och bestick och handdukar.

det blir dock andra bullar när man flyttar till helt egen lägenhet istället för elevhem som jag ska nu igen [blush]


   
SvaraCitera
Åtta

Allt utöver plånbok, mobil och nycklar är en bonus. Försöker era föräldrar få er att ta med någon djävla "minneslåda" eller annat trams, vägra och säga att de får behålla den till de dör. Ni kommer ändå inte att titta i lådan på minst 20 år, så den kommer bara att vara ivägen.

I övrigt så är det bara att ta med sig så mycket saker som möjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Ni kommer ändå inte att titta i lådan på minst 20 år, så den kommer bara att vara ivägen.

Jag tog med min förra året. Använde som som fotpall [cute]
Denna gången tog jag bara ut ett kuvert med viktiga papper som jag kan komma att behöva ur den och tar med det istället för hela lådan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Gugge:

haha, har rensat hela mitt rum på "pinsamma" saker! Så nu kan min syster rota hur vilt hon vill Hon hjälpte mig att flytta, hon frågade hela tiden: ÄR DET HÄR DIN DILDOVÄSKA? och väl i nya lägenheten så började hon rota runt i den Respektlöst!

Mycket respektlöst.

Oh, en annan sak är eventuella försäkringspapper eller kvitton på dyra saker i stil med datorer eller kameror. Går skiten sönder så vill man kunna utnyttja garantin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är inte skit som städgrejer, hygienartiklar och matgrejer väldigt dyrt?


   
SvaraCitera
Åtta

stentuff:

Är inte skit som städgrejer, hygienartiklar och matgrejer väldigt dyrt?

Inte individuellt, men när man måste köpa en dammsugare, skurhink, mopp, disktrasor, toalettborste, rengöringsmedel, tvättmedel, sköljmedel, toarengöringsmedel, tvättsvamp, svinto, diskborste, diskmedel, o.s.v. på en gång så blir det rätt dyrt, ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Ni kommer ändå inte att titta i lådan på minst 20 år, så den kommer bara att vara ivägen

Där harru fel, sover med mitt minnesgosedjur i sängen [blush][blush][blush] Och min flamingo ligger i soffan [blush][blush][blush]

// Mvh barnslig flicka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

rätt dyrt, ja

Skall flytta relativt snart så är rätt intresserad utav diverse omkostnader. Har investerat i princip allting förutom toagrejer och tvättmedel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stentuff:

Har investerat i princip allting förutom toagrejer och tvättmedel.

Beroende på hur kräsen du är med sådant kan det bli antingen dyrt eller billigt. Jag kommer undan rätt billigt då jag köper det billigaste iaf när det gäller tvättmedel:P


   
SvaraCitera

1 glatt humör


   
SvaraCitera