Forumet - Saker du stör dig på?

Saker du stör dig på?

13025 5 312

Spana också in:

Ice: Fel, temperaturen på natten klassas som sommar här i Stockholm. Du bor vid den långa bron nere på östkusten, minns inte exakt var men vet du har skrivit det på UM, Asstriid bor ett stenkast från mig.
Har en kompis uppe i Sundsvall (Norrland) där klassas det också som sommar.
Kan tänka mig att det blivit höst långt uppe i Norrland, har ingen koll på det.
Jag menade kanske inte i ordets bemärkelse att sommaren är slut. Jag går fortfarande i shorts och bar överkropp hela dagarna och badar dagligen i Kalmarsund som fortfarande håller 20+ grader. Jag bor ju ett stenkast från Kalmarsund på Smålandssidan och mina föräldrar bor ett stenkast från Kalmarsund på Ölandssidan så mestadels är jag faktiskt på Öland. Det jävligaste är att det är cykelförbud på Ölandsbron.  Tumme ned  Arg

Mest märker jag att sommaren håller på att ta slut genom att för två månader sedan var det ljust till efter 23 på kvällen. Nu börjar det mörkna redan vid 21-tiden och det blir mörkare för varje kväll trots att det är sol- och badväder varje dag.  Mycket glad

Den största skillnaden mellan Småland och Öland rent väder- och temperaturmässigt är att det regnar väldigt sällan på Öland samt att Öland har mycket mycket varmare höstar än vad Småland har då Kalmarsund, och Östersjön, ligger och håller kvar värmen över ön på ett helt annat sätt än vad det är på Småland.