Aviseringar
Rensa alla

Saknad, how to avoid it - or live with it.


Steg 1: Identifiera känslan.
Steg 2: Stryp känslan.

Tillägg: Stryp ej den ansvarige för känslan.
Tillägg 2: Åtminstone inte utan en bra plan.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Eller sakna på. Det är egentligen ingen negativ känsla.


   
SvaraCitera

WaterTiger:

Tillägg: Stryp ej den ansvarige för känslan.
Tillägg 2: Åtminstone inte utan en bra plan.

[bigsmile][y]


   
SvaraCitera

Att sakna lite är ju inget dåligt. Men om det blir för outhärdligt ska man förstås försöka sysselsätta sig så mycket som möjligt. Ingenting kommer förstås ta bort saknaden men om något lätta på bördan åtminstone lite.


   
SvaraCitera

Pendulum:

Ingenting kommer förstås ta bort saknaden men om något lätta på bördan åtminstone lite.

Jag vet inte, jag har alltid upplevt att på en 24-timmars period kan man bli av med vilken känsla man vill i princip. Åtminstone till den grad att det inte längre är besvärande eller bär en negativ innebörd. [smile]


   
SvaraCitera

Beror väl på vad för typ av saknad det är. Specificera närmre.


   
SvaraCitera

dissa
vara dryg mot
_____

sms/msn/facebook-spamma
tänka på 24/7

Om jag inte fattat fel nu o.O
Det första för att slippa sakna någon
Det andra när man saknar någon...


   
SvaraCitera

WaterTiger:

jag har alltid upplevt att på en 24-timmars period kan man bli av med vilken känsla man vill i princip

Jag har upplevt och upplever samma sak, ska dock påpeka att det är max på en 24-timmars period för mig. Ibland tar en känsla 24 timmar o bli av med, ibland 2 minuter. Ok lite överdrivet... 2 timmar då[crazy]


   
SvaraCitera

Storchen84:

Jag har upplevt och upplever samma sak, ska dock påpeka att det är max på en 24-timmars period för mig. Ibland tar en känsla 24 timmar o bli av med, ibland 2 minuter. Ok lite överdrivet... 2 timmar då[crazy]

Händelser i vardagen och dess effekter kan jag nästan tro att dina 2 minuter räcker till. 24 timmar var nog mer angående dödsfall, förlust av partner osv. Antar att man måste vara mer generös i tidsramen när det gäller kvinnor.. överens?[cute]


   
SvaraCitera

WaterTiger:

Händelser i vardagen och dess effekter kan jag nästan tro att dina 2 minuter räcker till.

Sånt hinner jag inte ens tänka på så 2 minuter kanske rent av är för mycket, iafl. för mig

WaterTiger:

24 timmar var nog mer angående dödsfall, förlust av partner osv.

Sant

WaterTiger:

Antar att man måste vara mer generös i tidsramen när det gäller kvinnor.. överens?[cute]

Överens[y]


   
SvaraCitera