Aviseringar
Rensa alla

Saknar mitt ex


Ämnesstartare

Jag var tillsammans med en kille i 3,5 år. Han var verkligen allt för mig. Vi båda är blyga men kunde vara oss själva med varandra. I början bodde jag i princip hos honom i nästan ett halvår och sen en dag gjorde han slut med mig för han tyckte att vi bråkade för mycket. Dagen efter hämtade jag alla mina kläder och grejer hos honom och på kvällen hörde han av sig och sa att han var jätte ledsen och ångrade sig. Dagen efter bestämde vi träff igen och efter ett tag var allt som vanligt igen och vi fortsatte att vara tillsammans i då cirka 3 år.

I början av detta året pratade vi om att flytta ihop tillsammans, så till slut hittade vi en lägenhet som vi flyttade in i nu i somras. Han var hemma i 4 dagar men sedan sov han hos sina vänner nästan varje dag. Jag var nästan tvungen att tjata för att han skulle vara hemma i alla fall en dag i veckan. Det kändes spänt mellan oss och jag var irriterad och ledsen över att han aldrig var hemma och hellre spenderade tid med sina vänner. Jag berättade att han självklart får vara med sina vänner men att det är konstigt att han aldrig vara hemma trots att vi flyttat ihop. Hans beteende kom rätt så plötsligt och jag vet fortfarande inte varför han var så här.

Efter en månad stod jag inte ut längre och vi försökte prata men kom ingen vart. Jag hörde inte av mig  på några dagar då jag tänkte att han kanske behövde tid för sig själv, och till slut kom han hem och gjorde slut med mig. Han sa att han ville vara fri, inte behöva tänka på mig längre utan få göra precis hur han vill. Jag sa att detta kom plötsligt då jag tyckte det gick bra mellan oss innan vi flyttade ihop men det höll han inte med om. Han har även alltid tyckt att jag är beroende av honom, att jag måste lära mig att klara mig själv vilket jag alltid har nekat att jag inte är. Sedan det tog slut har jag funderat mycket och insett att jag inte alltid har varit så trevlig i rösten mot honom och så då jag tidigare hade problem med ångest och depprisioner (mår bättre nu). En vecka senare var vi i kontakt men endast om hur mycket han skulle betala i räkningar. 3 veckor senare hörde jag av mig där jag skrev "Kommer du någonsin vilja prata igen?" han svarade: "Nej vill inte ha flickvän som jag sagt."  Sen dess har vi inte pratat alls.

Nu har det gått 4 månader sedan han gjorde slut och vi har inte haft någon kontakt och inte sett varandra ute heller trots att vi inte bor långt ifrån varann. Jag saknar det vi hade och hade gärna velat lära känna honom på nytt (vet dock allt om honom haha) men hade varit kul att få en ny start och gå långsamt fram eller i alla fall se vart det kan leda. Har haft tankar på att vänta till julen och skriva "God jul :)" men inte säker ännu. Någon som varit i ungefär samma sits? Tror ni att jag har en chans? Vet inte alls hur han tänker.

Mina vänner tror att han skäms över att han bara lämnade mig plötsligt med en dyr lägenhet, men jag vet inte.. 


   
Citera

Ledsenjag saknar mitt kex 


   
SvaraCitera

Jag tror att du saknar känslan du hade när vi var tillsammans. Jag har lärt mig att det oftast är känslan av hur jag kände då som jag saknar när jag saknar vissa människor som inte var/är bra för mig och jag försöker lära mig att leva i nuet istället för att förgrunna mig i dett förflutna och tänka på vad som gick fel. You win some, you lose some osv. Glad


   
SvaraCitera

Sagitta:
Jag tror att du saknar känslan du hade när vi var tillsammans.. Glad

Är du hans kille?


   
SvaraCitera

Anino: Är du hans kille?

AHAHA skrev fel


   
SvaraCitera

Människor som lämnar en helt plötsligt utan anledning eller pga löjliga småsaker är ändå inte någonting att hålla fast vid. 


   
SvaraCitera