Aviseringar
Rensa alla

Saknar mitt ex 🙁


Ämnesstartare

Jag och mitt ex gjorde slut i början av hösten 2011 och hade kontakt med varandra hela hösten i hopp om att bli tillsammans igen. Sen i Julas blev han ihop med en annan tjej som är 97a, han är 93a och vi bestämde oss för att bara vara kompisar och det har gått sådär, ibland har vi bråkat. Jag har försökt att få våran vänskap att hålla och för två veckor sen så skrev jag till honom på sms och sen senare på dagen på Skype och han blev skit sur på mig för att jag inte låter han ha ett eget liv, jag hade då inte hört av mig till honom på tre dagar. Så vi började bråka och han tog bort mig från Skype och Facebook. Nu är det så att jag saknar honom så himla mycket, vill ha tillbaka honom som kompis.
vad ska jag göra? Några tips?

Tacksam för svar.


   
Citera

Det är nog inte så bra att umgås nu då du fortfarande verkar vara lite kär


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

j0h4nna:

jag hade då inte hört av mig till honom på tre dagar

omg hur kunde du hålla dig så många dagar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det är nog inte så bra att umgås nu då du fortfarande verkar vara lite kär

Kanske inte, men jag saknar honom så det gör ont i hjärtat när han ha gått vidare och inte hör av sig till mig. Försöker själv gå vidare men det går inte för jag bara tänker på honom då.


   
SvaraCitera

j0h4nna:

Försöker själv gå vidare men det går inte för jag bara tänker på honom då.

Nej, du kan inte säga att du försöker gå vidare så länge du kontaktar honom regelbundet.


   
SvaraCitera

j0h4nna:

för jag bara tänker på honom då.

därför skall du låta honom vara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Nej, du kan inte säga att du försöker gå vidare så länge du kontaktar honom regelbundet.

Öhh inte snackat med han på två veckor.. 🙂


   
SvaraCitera

du vill troligtvis vara kompis med honom för att du egentligen inte kommit över honom, men troligtvis kommer du inte kunna komma över honom om du försöker fortsätta att vara kompis med honom


   
SvaraCitera

sluta med det och blicka framåt


   
SvaraCitera

j0h4nna:

två veckor

2 VECKOR DENNA GÅNG?!?!

måste vara världsrekord på att inte ha snackat med sitt ex huh??[confused]


   
SvaraCitera

det är inte ovanligt att inte vilja va kompis med sitt ex. Hör han sällan av sig och när han väl hör av sig säger att ud kväver honom och han vill ha ett eget liv, ja, då är nog inte han upplagd för att ni ska bli bffs tillsvidare. Låt honom va tills du gått vidare (och så fancy kan han inte vara att du måste ta kontakt med honom när du är over him)


   
SvaraCitera

j0h4nna:

Jag har försökt att få våran vänskap att hålla

Det är väldigt svårt att fortätta vara kompis med ett ex när man fortfarande har känslor kvar. Jag rekommenderar dig att sluta ha kontakt med honom (inte ens lite) på typ 1-2 år, sysselsätt dig med annat. Efter några år har du gått vidare och har kanske en ny pojkvän. DÅ kan ni ha en normal vänskapsrelation. Förutsatt att ni båda har kommit över varandra.

j0h4nna:

han blev skit sur på mig för att jag inte låter han ha ett eget liv

Han har ett nytt liv, men en ny tjej. Ja, verkligheten suger, verkligheten gör ont. Men snart är det du som har ett nytt liv med en ny kille. Det är ju inte kul att ha ett ex som fortfarande ringer efter en, även om det bara skulle vara "vänskapligt". Låt honom som sagt vara ett tag, sen kommer ni kanske kunna ha en jättebra vänskapsrelation i framtiden.

j0h4nna:

Nu är det så att jag saknar honom så himla mycket, vill ha tillbaka honom som kompis.

Du måste fokusera på dina andra vänner och aktiviteter! Lär dig nya saker, du kanske alltid har velat lära dig spela gitarr? Eller vad sägs som matlagning? Bäst i klassen i ett ämne? Umgås med vänner och fokusera på att må bra! 🙂

Lycka till!


   
SvaraCitera

Kviq:

omg hur kunde du hålla dig så många dagar

haha[love]


   
SvaraCitera