Aviseringar
Rensa alla

Salmonella


Ämnesstartare

Är det någon som vet..om salmonella smittar sexuellt...eller via kyssar? Har försökt hitta det på internet..men hittade det inte..på internet...någon som vet?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

ja..de gör ....det . Jag fick ..de .. av en... tjej... som jag ..hade c6 me....på inte..rnet...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har man sex med grisar får man fan skylla sig själv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ljugerier...


   
SvaraCitera

batleth:

ja..de gör ....det . Jag fick ..de .. av en... tjej... som jag ..hade c6 me....på inte..rnet...

MOBBA INTE GUMMAN[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eller kyckling kanske det ska va


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

av salmonella spyr man väl och har diarré? att man ens kan överväga sex då..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kaboom_hihi:

MOBBA INTE GUMMAN[mad]

True that!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej.


   
SvaraCitera

batleth:

True that!

Gumman e bäst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

batleth:

Din avatar? [rolleyes]

Jag är närpå undernärd!..mobbare anmäld..likaså Grondanboll_


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

___Gumman__:

Är det någon som vet..om salmonella smittar sexuellt...eller via kyssar? Har försökt hitta det på internet..men hittade det inte..på internet...någon som vet?

Smittar bara via livsmedel. Enkel version om Salmonella på NE:

salmonella kallas en smittsam sjukdom som orsakas av salmonellabakterier. Den smittar inte från människa till människa utan sprids med infekterade livsmedel och vatten som är förorenat av avföring. De livsmedel som särskilt kan överföra smittan är fågelkött, griskött, mjölk, ägg och kryddor. Bakterierna klarar både kyla och uttorkning men dör efter 10–15 minuter vid minst 60 grader.

Salmonella är en magsjukdom. Man får mycket ont i magen och svår diarré. Dessutom kräks man och får feber. Den största risken är att kroppen torkar ut. En salmonellasjuk måste få i sig vätska. Sjukdomen går vanligen över av sig själv ganska snabbt. Om inte, kan man sätta in antibiotika.

Salmonellabakterier av andra slag kan ge de allvarligare sjukdomarna tyfus och paratyfoid. Alla salmonellasjukdomar är ovanliga i Sverige, främst tack vare vår goda hygien vid tillverkning och hantering av livsmedel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gewehr:

Smittar bara via livsmedel. Enkel version om Salmonella på NE:

Tack..för ett seriöst svar:). Nej alltså..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

___Gumman__:

Ge mig en källa..

http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=225


   
SvaraCitera