Aviseringar
Rensa alla

Samarbete i skolan, rättigheter/skyldigheter


Ämnesstartare

Hej!

Under de senaste månaderna har vi haft stora problem med en tjej i min klass. Det handlar om en tjej som har ytterst svårt för att hålla sig till sanningen, sprider rykten, ger ut våra mobilnummer till okända och tar till våld vid konfrontation. Jag undrar ifall jag har rätt att vägra jobba med henne? Jag går en utbildning där vi bland annat masserar varandra och därför behöver ta av oss en del kläder. I hennes närhet är jag definitivt inte bekväm med detta och tänker vägra
in det sista. Tyvärr förstår inte lärarna allvaret i situationen som uppstått och anser att det är vi som fryser ut och mobbar henne. Enligt mig är det självklart att man tar avstånd ifrån en person som kan få en att fara illa. Men hur ligger det till? Är det min skyldighet att se till så att hon kan få sin utbildning eller ska skolan lösa detta själva?


   
Citera
Ämnesstartare

be om att ha ett klass samtal.. t.ex att läraren pratar med var och en och sen tar ni en dag som alla sätter sig i en ring och läraren ställer frågor (utifrån vad ni berättat). Då kanske ni får chans att veta hennes version om saken (bör ju finnas en anledning till varför hon beter sig som hon gör) och även att ni kan få säga det ni vill ha sagt. Eller så skiter ni i att dra in läraren och pratar med henne, ni kan sätta er i en ring fortfarande vid ett fritt tillfälle och på ett snällt sätt berätta vad ni tycker om henne, varför och att ni förmodligen skulle umgås med henne ifall hon var lite snällare [smile]


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera