Aviseringar
Rensa alla

samhället är ANPASSAT för folk runt 180 cm


lax
 lax

isola: nej det är oftast inte samma saker från golv till tak, vilket gör att långa alltid når det de ska ha medan korta inte gör det

jag har inte märkt av, men jag är ju rätt lång. det bör finnas gripvertyg vid ingången för de längdmässigt utmanade. det är en bra idé.


   
SvaraCitera
b1son
Ämnesstartare

lax: du kanske inte är en äldre man i 180-längden med rygg- och knäproblem. good for you!

skulle det vara lättare för en 165 lång kvinna med rygg- och knäproblem att hoppa eller klättra
fattar inte


   
SvaraCitera
lax
 lax

böghög: skulle det vara lättare för en 165 lång kvinna med rygg- och knäproblem att hoppa eller klättra
fattar inte

min poäng är att de låga placeringarna ibland är lika påfrestande som de höga, således är inte samhället byggt primärt för de långa.


   
SvaraCitera

tidningsbud fårmax vara 175
BILARNA KLARAR INTE LÄNGRE BEN


   
SvaraCitera

Samhället är inte anpassat... det bara är..


   
SvaraCitera

Samhället är anpassat för högerhänta.


   
SvaraCitera

alla fordon påminner mig om att jag är för lång för livet


   
SvaraCitera

Nej, får ont i ryggen av att diska exempelvis eftersom diskbänkar är alldeles för låga


   
SvaraCitera
b1son
Ämnesstartare

Morgonstjärna: Nej, får ont i ryggen av att diska exempelvis eftersom diskbänkar är alldeles för låga

det får inte jag
är du 180 cm lång verkligen


   
SvaraCitera

böghög: är du 180 cm lång verkligen

Några centimeter över, vet inte exakt


   
SvaraCitera
lax
 lax

aristoteles: Samhället är anpassat för högerhänta.

omg så sant vilken diskriminering

dock ej sarkasm. som högerhänt ser jag inte hur detta kan ställa till med ett problem. 


   
SvaraCitera

lax: som högerhänt ser jag inte hur detta kan ställa till med ett problem.

Det är oftast inte nåt problem. Men det finns vissa saker, speciellt när det kommer till ergonomi. Ergonomiska datormöss är oftast anpassade till högerhanden, de flesta vänterhänta lär sig att använda högerhanden istället dock.

När man spelar laserdome(Rodnar) så är gevären anpassade till högerhänta, det är lite jobbigt.
Då man skriver så smetar man ut det man skrivit med handen för man skriver åt höger.

Man skall skaka hand med höger hand, dock vill många som är vänsterhänta reflexmässigt använda vänster hand.

Du har växelspaken till höger om dig(i de flesta fall)

Smartphones gränssnitt är oftast anpassade för att kunna hållas och kontrolleras med en hand, om man är högerhänt.

Så visst finns det saker att irritera sig över, men inget som förstör ens livGalen


   
SvaraCitera

lax:

omg så sant vilken diskriminering

dock ej sarkasm. som högerhänt ser jag inte hur detta kan ställa till med ett problem. 

gillar inte att ses som ett vänsterhänt objekt, ett stycke kött


   
SvaraCitera
lax
 lax

aristoteles: Så visst finns det saker att irritera sig över, men inget som förstör ens liv

skänt att du inte sitter och bölar som TS. vad bra, det som ej dödar dig gör dig starkare - åtminstone i höger hand.

aristoteles: Du har växelspaken till höger om dig(i de flesta fall)

detta kan väl vara någon fara.

Exodus: gillar inte att ses som ett vänsterhänt objekt, ett stycke kött

good, cuz u nasty.


   
SvaraCitera
Kudhos

böghög: sant

är  en man på 192 cm, inget passar mig.


   
SvaraCitera