Aviseringar
Rensa alla

Samhällets livscirkel


Ämnesstartare

Detta är en teori av mig om samhällets utveckling globalt sätt då.

Jag tror att om 1000 år så kommer vi att ha ett samlar samhälle.

Kanske låter lite konstigt, men tänk så här. Efter att dinosaurierna dog ut, började det utvecklas apor, som senare utvecklade till grott människor. Och dom samlade då för att försörja sig, sen vart det jakt/samlarsamhället som senare utvecklades till jordbruk osv. Men nu är det ju som alla vet mycket prat om att jorden kommer gå under pga global uppvärmning, och att det är bara på grund av t.ex. fabriker, utnyttjande av naturresurser koldioxidutsläpp and so on. Men jag tror att det är naturligt att jorden kommer att "gå under". Det är liksom jorden kretslopp.

Men jag tror inte att människan kommer att gå under, men några kommer överleva. Men dom får liksom börja om från scratch, när det inte finns nått kvar. Också kommer dom att fortsätta som leva som samlare några generationer, men sen kommer dom på nått nytt att försörja sig på. Också är vi där igen.


   
Citera

[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sovande:

[tard]

... full förståelse för din möjliga o förståelse^^

skrev detta på tok försent för mig


   
SvaraCitera

isteche:

... full förståelse för din möjliga o förståelse^^

[cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isteche:

Men jag tror att det är naturligt att jorden kommer att "gå under". Det är liksom jorden kretslopp.

isteche:

Men jag tror inte att människan kommer att gå under, men några kommer överleva.

vart kommer dom leva då? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är 15, bli äldre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vadå, att jorden är borta men några människor lever kvar..? :s
Du får ju tänka på att vi är överlägset tekniska osv, så det skulle kunna lösas på olika sätt om man bara prioriterar överlevnad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

vart kommer dom leva då? [rolleyes]

On da god damn örth[confused]

Det jag menar är att själva samhället som vi känner idag kommer att utrotas, allt som inte är naturligt. Borta. Dom kommer leva i naturen, kanske nakna [surprised]

ohYEA_:

Du får ju tänka på att vi är överlägset tekniska osv, så det skulle kunna lösas på olika sätt om man bara prioriterar överlevnad.

Men människan blir dummare fasst vi vet mera. Men det finns redan mycket datorer och andra maskiner som gör allt åt oss, det kommer att komma mera i framtiden och det leder till att vi kan tänka mindre. Så säg om 1000 år va man ska uppfinna om inte en el finns. Visst nån kanske kommer på hur man gör? Men tror du att nån som skulle överleva "undergången" skulle veta hur el kommer till?

Fy fan:

Du är 15, bli äldre.

Make me...[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isteche:

Det jag menar är att själva samhället som vi känner idag kommer att utrotas, allt som inte är naturligt. Borta. Dom kommer leva i naturen, kanske nakna

jaha.. [smile]


   
SvaraCitera

isteche:

Kanske låter lite konstigt, men tänk så här. Efter att dinosaurierna dog ut, började det utvecklas apor, som senare utvecklade till grott människor. Och dom samlade då för att försörja sig, sen vart det jakt/samlarsamhället som senare utvecklades till jordbruk osv.

Så gick det inte till. Gud skapade jorden och dess växter och djur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The_gunslinger:

Så gick det inte till. Gud skapade jorden och dess växter och djur.

Gud var överskattad,[cute]


   
SvaraCitera

The_gunslinger:

Så gick det inte till. Gud skapade jorden och dess växter och djur.

Som sagt, Gud är/va överskattad.

ohYEA_:

Du får ju tänka på att vi är överlägset tekniska osv, så det skulle kunna lösas på olika sätt om man bara prioriterar överlevnad.

Men underskatta inte Jorden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Narchos:

Men underskatta inte Jorden.

Vad menar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isteche:

koldioxidutsläpp

växthuseffekten på grund av koldioxidutsläpp är en myt [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

växthuseffekten på grund av koldioxidutsläpp är en myt [zzz]

Du kan va en myt [mad]


   
SvaraCitera