Aviseringar
Rensa alla

Samhällets livscirkel


Ämnesstartare

isteche:

Du kan va en myt

mycket möjligt. jag har inte reflekterat över saken då det är av minsta betydelse för mig [zzz]


   
SvaraCitera

ohYEA_:

Vad menar du?

tja vad menar du själv egentligen..
Resonera ordentligt så att det inte blir en massa missförstånd.

Att vi med våran "överlägsna" teknik ska kunna undvika diverse naturkatastrofer et cetera. Är det så du menar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Narchos:

tja vad menar du själv egentligen..
Resonera ordentligt så att det inte blir en massa missförstånd.

Varför citerar och kommenterar du om du inte ens förstod vad jag menade? :p

Narchos:

Att vi med våran "överlägsna" teknik ska kunna undvika diverse naturkatastrofer et cetera. Är det så du menar?

Nä, jag förstod inte riktigt vad han menade med att jorden "går under" men inte människan. Utgick därför från att jorden inte "försvann" och att människan skulle klara sig på olika sätt på jorden, även om det kanske var översvämningar och sånt. Vi kan ju självklart inte sudda ut naturkatastrofer helt, men vi skulle kunna skydda oss mot dem bättre. Och det är sällan HELA världen, samtidigt råkar ut för en katastrof. Därför skulle man kunna t.ex. flytta innan katastrofen sker. (Vilket håller för stunden.. Vad vet jag, har inte funderat så mkt på det)

isteche:

Men tror du att nån som skulle överleva "undergången" skulle veta hur el kommer till?

Du var rätt luddig i ditt uttalande, menade du alltså att jorden går under men inte människan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

växthuseffekten på grund av koldioxidutsläpp är en myt

En övervägande majoritet av forskarvärlden håller inte med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tramsnisse:

En övervägande majoritet av forskarvärlden håller inte med.

tyvärr, jag har ännu inte sett entydiga bevis. jag tror snarare att metan är boven i dramat.


   
SvaraCitera

ohYEA_:

Nä, jag förstod inte riktigt vad han menade med att jorden.."text"

ok[y] Så var och en ska alltså försvara sig emot naturen tills man inte kan hålla den borta längre, då flyttar man bort från den platsen till nästa.
Det hela slutar med att alla får flytta runt tills då det endast finns någon liten gräs plätt på Madagaskar kvar som vi överlevande får dela på(Ja, jag kommer överleva!).
Bara dra dit och börja "paxa" platser nu då! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Narchos:

Bara dra dit och börja "paxa" platser nu då! [smile]

Japp! 😀 Precis så.. tydligen det vi kommer behöva göra, för så många är så tjockskalliga och vägrar ändra sina levnadsvanor.. fucking snö i april och sol i december.. inte kul.


   
SvaraCitera

ohYEA_:

fucking snö i april och sol i december.. inte kul.

Men nu är inte jorden platt dock.
Så julafton mitt i högsommaren är ingen "färsk-vara" i ex:Sydamerika.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Narchos:

Men nu är inte jorden platt dock.
Så julafton mitt i högsommaren är ingen "färsk-vara" i ex:Sydamerika.

Men här i Sverige ><


   
SvaraCitera

ohYEA_:

Men här i Sverige ><

Haha jaja. Men jag ser inte vad det skulle spela för någon roll? Du har ju fortfarande sommar och vinter men med olika tider på året bara. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Narchos:

Haha jaja. Men jag ser inte vad det skulle spela för någon roll? Du har ju fortfarande sommar och vinter men med olika tider på året bara. [y]

Nej, för sommaren blir regnigare än vanligt, och vintern blir slaskigare än vanligt 🙂


   
SvaraCitera

ohYEA_:

Nej, för sommaren blir regnigare än vanligt, och vintern blir slaskigare än vanligt 🙂

Tur är väl då att vi har en sådan överlägsen teknik då!
Att bygga lite tak lite här och där har vi ju teknik för, och att sätta samhällstjänst-arbetarna på systematiska eldkastnings turer runt om i landet är heller inga svårigheter(mot slasken alltså).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Du var rätt luddig i ditt uttalande, menade du alltså att jorden går under men inte människan?

isteche:

Men jag tror inte att människan kommer att gå under, men några kommer överleva. Men dom får liksom börja om från scratch, när det inte finns nått kvar


   
SvaraCitera

isteche:

Men dom får liksom börja om från scratch, när det inte finns nått kvar

Vad finns kvar då, egentligen?
Vatten & sten är väl ingen bra början för dom "nya".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Narchos:

Tur är väl då att vi har en sådan överlägsen teknik då!

[wink]

isteche:

Du var rätt luddig i ditt uttalande

Och det du citerande säger mig ingenting då jag redan har läst det.

isteche:

jorden kommer att "gå under"

isteche:

jag tror inte att människan kommer att gå under,

VAR ska dessa människor, som inte går under, leva?! I rymden eller på Mars?


   
SvaraCitera