Aviseringar
Rensa alla

Samlar på praktiska reavaror


Ämnesstartare

Är jag den enda som i princip bara köper hem varor som är på rea och som jag behöver? Handlar nästintill aldrig varor som inte har ett nedsänkt eller rimligt pris. 

("dbp tipsar") 🙂


   
Citera
Ämnesstartare

debepe: Jag inte alls som du - köper hem det jag behöver/vill ha

Pewpew 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gör också så! Fast jag låter ju ej bli att köpa grejer jag behöver om de ej är på rea.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klart man kan passa på om det är billigt, men drar mig inte heller för att köpa det jag helt enkelt behöver/vill ha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

2 kg jordnötter 50 kr represent


   
SvaraCitera
Kudhos

Handlar endast vid behovet och då på rea. Student represent. Senaste köpet utan rea var väl ipaden. Det var typ i okt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe: Jag inte alls som du - köper hem det jag behöver/vill ha


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

har ej råd att göra sånt. Men skulle nog inte göra det annars heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI: har ej råd att göra sånt. Men skulle nog inte göra det annars heller.

Är väl jättebra för dem som just inte har råd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos: Handlar endast vid behovet och då på rea. Student represent. Senaste köpet utan rea var väl ipaden. Det var typ i okt.

Tumme upp skulle dock aldrig lägga ned pengar på en ipad, tyvärr 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Gör också så! Fast jag låter ju ej bli att köpa grejer jag behöver om de ej är på rea.

aristoteles: Klart man kan passa på om det är billigt, men drar mig inte heller för att köpa det jag helt enkelt behöver/vill ha.

Tumme upp x2
inte jag heller men syftar nog mest på mat osv. Vissa köper ju hem det de är sugna på eller planerat att äta... & de gör så jämt.
Just nu är jag dock extra sparsam eftersom jag saknar ugn och frys... Så funkar inte att ha grönsaker + färsk mat + frukt osv.


   
SvaraCitera
Kudhos

debepe:

Tumme upp skulle dock aldrig lägga ned pengar på en ipad, tyvärr 

suit yourself! 
Min ipad är min lilla baby. Har oändligt, gratis surf. Så kan ta med den varsomhelst i världen. 

Min baby Hjärta


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

debepe:

Är väl jättebra för dem som just inte har råd

Beror en hel del på hur mycket en uppskattar variation. men visst har jag suttit varje dag i två veckor och ätit samma saker bar aför att det var för billigt. för mig är det dåligt att ha pengar låsta i varor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI: Beror en hel del på hur mycket en uppskattar variation. men visst har även jag suttit varje dag i två veckor och ätit samma saker.

Så blir det inte om man fryser in och/eller skaffar grejer som går att förvara torrt i flera månader. Man kan spara chips och godis om man blir sugen, liksom bönor/linser och konserver. Visst, konserver är väl inte det bästa men finns många andra exempel på bra mat som går att förvara länge


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kläder, möbler och sådana varor handlar jag mer än gärna på rea, helst secondhand. 
Mat och liknande handlar jag helst ekologiskt och dessa brukar inte vara nedsatt i pris.


   
SvaraCitera