Aviseringar
Rensa alla

Samlat betygsdokument


WickedBarbie:

Boka ett möte, det brukar vara enda sättet... Haha, minns att jag jagade min i typ en månad.

Haha, vet precis vad du menar [crazy]


   
SvaraCitera

Få se nu...

Slutbetyg = det vanliga betyget som man söker till universitet och sådant med.
Samlat betygsdokument = de kurser du "tagit bort" för att optimera betygen. Att komplettera med om man känner för det. Jag kan t ex uppvisa att jag har gått Företagsekonomi A genom mitt samlade betyg, men det syns inte på mitt vanliga slutbetyg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan någon förklara för mig?

Jag läser upp i gymnasiet lite här. Jag vet att när jag går ut från skolan, så kommer jag att ha 2300 poäng + 150 poäng saknat betyg och 50 poäng ig. Kommer jag att få ett samlat betygsdokument?


   
SvaraCitera

WickedBarbie:

Hur menaru då? :c

Smooth att du klämde in den skrytraden. [wink]


   
SvaraCitera

Anura:

Kommer jag att få ett samlat betygsdokument?

Vet faktiskt inte. Skulle tro det, man får väl inget slutbetyg om man har ett ofullständigt betygsdokument?


   
SvaraCitera

hönzgoggel:

Smooth att du klämde in den skrytraden. [wink]

Alltid så smooth ;>


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WickedBarbie:

Vet faktiskt inte. Skulle tro det, man får väl inget slutbetyg om man har ett ofullständigt betygsdokument?

jag har hört att man får det om man har 250 poäng ig :S


   
SvaraCitera

Anura:

jag har hört att man får det om man har 250 poäng ig :S

Som jag skrev tidgare får man ha 10% IG alltså 250 poäng. Har man streck blir det samlat betygsdokument även om det bara är ett streck.


   
SvaraCitera

Anura:

jag har hört att man får det om man har 250 poäng ig :S

Ingen aning, syftade mer på det faktum att du saknar 150 poäng.


   
SvaraCitera

WickedBarbie:

Få se nu...

Förstog lite av det där i alla fall [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Har man streck blir det samlat betygsdokument även om det bara är ett streck.

Ok. Konstigt. Min vän hade 100 poäng saknade betyg, men han gick ut med ett vanlig betyg :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Ok. Konstigt. Min vän hade 100 poäng saknade betyg, men han gick ut med ett vanlig betyg :S

Varför går du inte bara till syon? Uppenbarligen komplicerade regler och ingen är utbildad syokonsulent här vad jag vet.


   
SvaraCitera

envitkossa:

Förstog lite av det där i alla fall [y]

Försökte göra det lättfattligt. Är enkelt i huvudet men att få ner det på papper på ett begripligt sätt blir sådär, haha ^^


   
SvaraCitera

WickedBarbie:

Försökte göra det lättfattligt. Är enkelt i huvudet men att få ner det på papper på ett begripligt sätt blir sådär, haha ^^

Jo brukar kunna vara så, men tack! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, det kan du. Men hör med någon som har hand om den saken, för att vara riktigt säker.


   
SvaraCitera