Aviseringar
Rensa alla

Sammanfattning av Ryssland hittills.


Ämnesstartare

Färd mot Ryssland, dag 1:
Jag packade de sista sakerna, klädde på mig och stressade till kontoret på helt tom mage. Vi började färden mot Kirkenes klockan 07.30 på tisdagsmorgornen då hämtade en kvinna med en minibuss oss utanför Rädda barnens kontor i Luleå.

När vi var framme i Finland åt vi mat på någon form av restaurang. Jag som är vegetarian hade fått en soppa som var vegetarisk enligt tanten i kassan. När jag betalt för den hutlöst dyra soppan och satt mig vid matbordet inser jag att det är SKINKA i soppan och jag blir utan mat IGEN. Och till råga på det anländer det en buss med minst femtio ryssar till restaurangen och alla bara SLEVAR i sig sylt.

Senare på kvällen var vi framme i kirkenes och även där var det svårt att hitta någonting vegetariskt. Men jag fick i mig wokade grönsaker och ris efter att jag tjatat på en kines i en kvart, minst! [no-no]

Färd mot Ryssland, dag 2:
Ungefär två på eftermiddagen hämtar ett gäng med norrmän (filmteam + Ungdomar från PRESS alltså norska RBUF) oss med en buss och vi fortsätter mot Ryssland. Alla var vi lite nervösa inför att gå genom den Ryska tullen för vi hade blivit skrämda med massor av historier. Men även det gick fint.

När vi väl var inne i Murmansk var det första vi såg ett gäng prostituerade kvinnor, män i pälsmössor, tanter i pälskappor och hammaren och skäran. Vid 22-23 var vi framme på hotellet som verkar vara ett av de bättre i Murmansk. En rysk kvinna från rädda barnen i Ryssland delade ut mat till alla oss, men de hade missat min vegetariska mat så jag blev utan. [zzz]

Ryssland, dag 3:
Vid frukosten insåg vi hur konstigt ryssarna äter. De har sylt på ALLT! I bröd, i twix, i mat och så äter de sylten som den är också.

Vi fick även träffa de ryska ungdomarna som knappt pratar någon engelska och vi blev indelade i grupper. och vi fick sedan veta att området (Abram-Mis) som vi egentligen skulle filma i var för farligt för oss att vistas i och rädda barnen kunde inte garantera vår säkerhet. Vi fick helt enkelt filma i Murmansk.

Ryssland, dag 4:
Idag är det fredag och vi har knappt fått ihop något material till den film som ska vara klar till på söndag.[zzz] Vi har blivit bättre på att kommunicera med de ryska ungdomarna även utan tolk. IDAG FICK JAG RIKTIG MAT FÖR FÖRSTA GÅNGEN PÅ 4 DAGAR, HALLELUJA.

Hittills känns det som att vi inte har gjort någonting alls, förutom att intervjua folk och pillat oss i naveln. Och så åt vi frukost på strippklubben också. [y] Eller ja.. Det var för att matsalen var bokad av en massa affärsmän så de fick flytta frukosten till strippklubben för där var det enda stället med plats nog. Och det var inga strippor där endast en man med ett dragspel.

Jag orkar inte söka efter stavfel så det får vara som det är. [zzz]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

jag fattar inte meningen med resan[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chickfactor:

jag fattar inte meningen med resan

Meningen var att vi skulle göra en dokumentär och typ "utbilda" folk om hur det kan se ut här. Men det var för farligt. [zzz] Så nu är det ganska meningslöst, ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Meningen var att vi skulle göra en dokumentär och typ "utbilda" folk om hur det kan se ut här. Men det var för farligt. Så nu är det ganska meningslöst, ja.

ja okej. Jag vill också till ryssland[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Usch, vad jag hatar ryssland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chickfactor:

Jag vill också till ryssland

Det är fruktansvärt. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Det är fruktansvärt.

bara för att du är veggie och inte är ute i den ryska vildmarken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Vid frukosten insåg vi hur konstigt ryssarna äter. De har sylt på ALLT! I bröd, i twix, i mat och så äter de sylten som den är också.

Jag gillar sylt. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är det för fel med att äta sylt? [mad][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chickfactor:

bara för att du är veggie och inte är ute i den ryska vildmarken.

Nej, för att Ryssland är hemskt.

Lucy:

Jag gillar sylt.

Jo, jag med.

daisuki Duckieeee:

Det är det för fel med att äta sylt?

Har du varit i Ryssland och sett hur de äter sylt? [smile]


   
SvaraCitera

lol... äta bör man, annars dör man.[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

När jag betalt för den hutlöst dyra soppan och satt mig vid matbordet inser jag att det är SKINKA i soppan och jag blir utan mat IGEN.

Fy fan vad äckligt. Hoppas att du klagade och i alla fall fick pengarna tillbaka? [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Orka Ryssland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Har du varit i Ryssland och sett hur de äter sylt? [smile]

Nej, men sylt är gott. [no-no] Innehåller dessvärre oftast för mycket socker. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Compton GangztaH:

lol... äta bör man, annars dör man.

Vet, jag lever på saltiner och chips.

Unexpected:

Fy fan vad äckligt. Hoppas att du klagade och i alla fall fick pengarna tillbaka?

Självklart. [no-no]

Pelle Pelikan:

Orka Ryssland.

Ganska trevliga ungdomar som jag "jobbar" med.

daisuki Duckieeee:

Innehåller dessvärre oftast för mycket socker.

I Ryssland inehåller den minst dubbelt så mycket socker som hemma.


   
SvaraCitera