Aviseringar
Rensa alla

Samsung ultra touch, lite frågor!


Ämnesstartare

men great, en diskussion om apple och Iphones..
whatever, samsungmobilen verkar ju suga (?)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lyssna inte på Aristoteles, han e grymt partisk.


   
SvaraCitera

Jag gillar inte idén med touch-skärm och vanlig knappsats.
Det är konstigt. Blir rörigt att dels använda touch och dels slide:a för att komma åt och skriva.

Men om du gillar Samsung, och är nyfiken på touch-skärm så skulle jag gå för den lite dyrare Samsung jet.

Om du däremot fortfarande är öppen för andra modeller skulle jag rekommendera HTC Tattoo eller HTC Hero. Skönare än Samsung tycker jag personligen. Snabbare, snyggare. Om jag minns rätt är det möjligt att använda Spotify premium på Hero'n också.

HTC Tattoo tror jag är billigare än Samsung ultra touch.
Både Samsung jet och HTC hero är dyrare än ultra touch.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oki, jag är lite osäker på samsung. Det sägs som sagt att de lär vara sega..Det tar ca fem sekunder innan dom reagerar.

Har hört talas om HTC, men aldrig sett någon av mobilerna.
Tycker personligen att det är lättare att skriva sms med vanlig knappsats istället för att använda en touchskärm, därför va ultra touch ett alternativ, har inte sett någon annan modell med både touchskärm + knappsats. Tack för svaret! Ska tänka och kolla lite modeller! [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

De flesta ställer inga fler krav än att prylen har ett ruttet äpple på sig, det kallas idioti. Ett allt för vanligt förekommande fenomen.

Saken är den att iphone är en bra mobil. Visst den gamla saknade vissa saker men 3g har med allt som behövs. Finns inget att klaga på, annat än om man ogillar en snabb mobil som är väldigt lätthanterlig.

TIll trådskaparen. Om du vill ha en hel touch, ska du inte köpa samsung, deras mobiler är ganska medel. Htc hero är bra, iphone är bra, sony ericsson kommer med en fet mobil som heter x10 snart.


   
SvaraCitera

falassion:

Har hört talas om HTC, men aldrig sett någon av mobilerna.

Man ska absolut gå till en butik där man kan känna på och testa mobilerna innan man bestämmer sig.

falassion:

Tycker personligen att det är lättare att skriva sms med vanlig knappsats istället för att använda en touchskärm, därför va ultra touch ett alternativ, har inte sett någon annan modell med både touchskärm + knappsats. Tack för svaret! Ska tänka och kolla lite modeller! [wink]

Ja, det är det man är van vid. Knappsatsen är väldigt effektiv.. är osäker på om jag skulle kunna skriva lika snabbt på touchscreen, ens om jag blir van.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Well, great!
Ska kolla runt lite då. Känns inte direkt värt att köpa något som är "ganska medel" hahaa.
HTC.. har bara hört talas om märket nån enstaka gång i nån reklam tror jag. Någon som har en sån, kanske vet om dom gör bra mobiler? Jag menar, de verkar vara ganska nya "ute på marknaden".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

falassion:

HTC..

Dom gör bra mobiler, Htc hero är en av de toppande i touchvärlden just nu. Men den har en jobbig "haka" som sticker ut.


   
SvaraCitera

jag har en samsung ultra touc sen i fredags..
Skärmen fungera jätte bra men i kamera inställningarma kan den vara lite seg dock. Fungerar smidigt med att skriva sms både med knappsatsen och skärmen, valde denna mobilen för att jag vill kunna använda både knappar och touch.=) Kameran är jätte bra men ibland blir bilderna röda- Musik spelaren fungerar bra, och man kan spela in från radion direkt i mobilen.
Skärmen kan inte repas och det är en oled mycket bättre ä'n iphone. [crazy] Men om du vill byta tema går det tyvär inte men det svarta som är innbyggt är toppen[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska gå och kolla på mobilen i butik - viktigt att veta hur den ser ut, känns och så. Har läst lite tester på nätet och många skriver att speciellt skärmen är seg men det kanske skilkjer från mobil till mobil.
Aja, tack till alla som har svarat, stor hjälp! [y]


   
SvaraCitera

aristoteles:

värelöst operativ

Lol! Det är ju just det som är bra med den!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tomtefar:

Lol! Det är ju just det som är bra med den!

Att det är låst? Går ju inte ens att köra linux på vettigt sätt på den. xD


   
SvaraCitera

aristoteles:

Att det är låst?

Jailbreak? Men jag tänkte mer på användarvänligheten och hastigheten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tomtefar:

Jailbreak? Men jag tänkte mer på användarvänligheten och hastigheten.

Jag föredrar funktionalitet. Och jag vill inte behöva begå lagbrott bara för att jag köpt en undermålig produkt. Och ja, det är ett lagbrott att jailbreaka sin iphone.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Jag föredrar funktionalitet

Men låt oss utgå från att alla kanske inte är like teknik intresserade som du och jag. Dem kanske inte behöver mer än en lättanvänd telefon och då är iPhone ett utmärkt val. Hade jag haft en så skulle den varit Jailbreaked inom den första timmen.
Men jag tror att jag hellre hade tagit en Android mobil eftersom den är upplåst och då kan tillfredsställa mitt teknik sinne lättare.


   
SvaraCitera