Aviseringar
Rensa alla

samsung vs iphone?


Ämnesstartare

Vilken ska man köpa och isf vilken modell? 


   
Citera
Ämnesstartare

iphansung


   
SvaraCitera

SAMSUNG FÖR FAN


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hxiley:
iphansung

oj det var något nytt, vart finns den ? (skämt)


   
SvaraCitera

Har en Huawei Honor 8 och är väldigt nöjd med den. Det finns andra märken än Samsung och iPhone vet du. Blink 

Ofta får du mer mobil för pengarna prestandamässigt sätt.

När jag köpte min hade den en snabbare processor än både den senaste iPhonen på marknaden, och den nyaste samsungen, och den var billigare med ett per hundralappar. Kan starkt rekommendera dig att titta bortom både Samsung och iPhone, bara för att se vad som finns.


   
SvaraCitera

Skulle valt Samsung.


   
SvaraCitera

Har en billig Samsung J5, rätt nöjd med den. Kostade 2k och har det man kan förvänta sig av den.
Även haft iPhone 3G och 4S innan, och kan säga att jag helt klart föredrar Samsung.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LillKrull:
Har en Huawei Honor 8 och är väldigt nöjd med den. Det finns andra märken än Samsung och iPhone vet du. Blink 

Ofta får du mer mobil för pengarna prestandamässigt sätt.

När jag köpte min hade den en snabbare processor än både den senaste iPhonen på marknaden, och den nyaste samsungen, och den var billigare med ett per hundralappar. Kan starkt rekommendera dig att titta bortom både Samsung och iPhone, bara för att se vad som finns.

Jag vet att det finns fler, men dessa cat, moto g eller var det heter känns lite för billiga, som detta abbonemanegt hallon, vad är det för något liksom? känns lite oseriöst. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:
Har en billig Samsung J5, rätt nöjd med den. Kostade 2k och har det man kan förvänta sig av den.
Även haft iPhone 3G och 4S innan, och kan säga att jag helt klart föredrar Samsung.

Jag känner likdant, men praktiskt är iphone smidigare för då kan man bara lämna in den på apple som ligger jättenära där jag bor, medan med samsung måste den in på lagning i flera dagar plus de ligger en bit bort...annars är ju iphone och samsung rätt lika i modell mässigt, dvs att de nyare iphones ser typ likadana ut som samsungs modellerna, att de är runda, iphones är äl lite mer rakare kanske..men hur har du gjort med samsung när den gått sönder? för det är lite sådant jag också tycker spelar roll..


   
SvaraCitera

jossie94:

Jag känner likdant, men praktiskt är iphone smidigare för då kan man bara lämna in den på apple som ligger jättenära där jag bor, medan med samsung måste den in på lagning i flera dagar plus de ligger en bit bort...annars är ju iphone och samsung rätt lika i modell mässigt, dvs att de nyare iphones ser typ likadana ut som samsungs modellerna, att de är runda, iphones är äl lite mer rakare kanske..men hur har du gjort med samsung när den gått sönder? för det är lite sådant jag också tycker spelar roll..

Min Samsung har hållit än så länge, men en anledning till att jag valde just denna modell var att det skulle vara relativt enkelt att fixa själv om någonting går sönder. Om en iPhone går sönder är det ett helvete att fixa - bara för att ens kunna skruva upp den behöver man specialskruvmejslar som var omöjliga att få tag på när jag letade runt på lokala affärer.

Sen kan jag ju såklart förstå att alla kanske inte vill hålla på och greja med sånt själv, så om du känner så och du tror att det finns en risk att mobilen går sönder så är det ju såklart ett argument för att välja iPhone istället.


   
SvaraCitera

Sen är det ju inte alla Samsungs modeller som är enkla att fixa själv heller. Generellt sett så gäller att budgetmodellerna är mycket enklare att fixa än de mer avancerade versionerna, som mycket väl skulle kunna vara på nivå med iPhones.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:
Sen är det ju inte alla Samsungs modeller som är enkla att fixa själv heller. Generellt sett så gäller att budgetmodellerna är mycket enklare att fixa än de mer avancerade versionerna, som mycket väl skulle kunna vara på nivå med iPhones.

Precis, jag känner väl mer på det viset att iphone är bättre om det nu skulle gå sönder, för då är det bara gå in på apple store, medn en samsung måste man åka en bit och min samsung är ju lite trasig nu men tänkte om jag kunde fixa det själv, men då sa alla det är bättre att köpa en ny för du kanske behöver lägga en del pengar på laga den, alltså de är både genvägen till kameran som inte funkar, att ta bilder osv, laddningskontaktsdelen är glapp i så jag kan inte föra över bilder eller något sådant, trots jag har samsung kies, som jag trodde skulle hjälpa, men kan endast ladda mobilen, inget mer. Har också en spricka/repa i skrämen som bara det skulle gå på 1500 säkert, så det kanske blir 2000-3000 att bara laga den, så om den ändå ska hålla på nu att köra ihop, så kan jag lika gärna skaffa en ny. DE håller ju bara i 1-2 år max 3-4 år. Iphone 5s kan tex inte ha funktionen pokemon go, utan man måste ha nyare mobiler då någonting blir sämre i mobilen, vad det nu heter. 


   
SvaraCitera

Köp hellre en Samsung än en Iphone. Iphone är bara dyra, samtliga artiklar till dem likaså, blir mest dyrt och krångligt med laddare och allt. Samsung har samma typ av laddsladd som typ alla andra mobiltillverkare har, tillbehör kostar inte multum. Annars kan man ju testa på att köpa en Siemenstelefon, eller kanske en Sony, finns lite att välja på. Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trevlig-Snubbe:
Köp hellre en Samsung än en Iphone. Iphone är bara dyra, samtliga artiklar till dem likaså, blir mest dyrt och krångligt med laddare och allt. Samsung har samma typ av laddsladd som typ alla andra mobiltillverkare har, tillbehör kostar inte multum. Annars kan man ju testa på att köpa en Siemenstelefon, eller kanske en Sony, finns lite att välja på. Glad

Jag vet att de är dyra, iaf de nyaste, men om man delbetalar så blir det lika mycket pengar som om man köpte den direkt, men priset är inte så dyrt , de jag kollat på kostar mellan 5000-7000-8000 tusen, de dyraste kostar runt 10-11 tusen, där spar jag några tusenlappar, då jag inte vill ha den dyraste/nyaste, utan bara en mer bättre mobil kvalitetsmässigt, då iphone 5s inte har vissa funktioner tillgängliga, i och med att mobilens någonting blir sämre, därav varför jag vill ha en 7a eller 8a då de är nyare modeller och har dem funktionerna som de flesta nya mobiler har numera och som är viktiga för mig på den biten. Ja menar tex iphone 5s kunde inte ens ha pokemon go för det är en för gammal mobil, man vill väl ändå kunna ha tex det eller instagram osv. Sen att mobilen är lik samsung i modellen, så är det bara bra, då jag tycker om den modellen. 


   
SvaraCitera

jossie94:

Jag vet att de är dyra, iaf de nyaste, men om man delbetalar så blir det lika mycket pengar som om man köpte den direkt, men priset är inte så dyrt , de jag kollat på kostar mellan 5000-7000-8000 tusen, de dyraste kostar runt 10-11 tusen, där spar jag några tusenlappar, då jag inte vill ha den dyraste/nyaste, utan bara en mer bättre mobil kvalitetsmässigt, då iphone 5s inte har vissa funktioner tillgängliga, i och med att mobilens någonting blir sämre, därav varför jag vill ha en 7a eller 8a då de är nyare modeller och har dem funktionerna som de flesta nya mobiler har numera och som är viktiga för mig på den biten. Ja menar tex iphone 5s kunde inte ens ha pokemon go för det är en för gammal mobil, man vill väl ändå kunna ha tex det eller instagram osv. Sen att mobilen är lik samsung i modellen, så är det bara bra, då jag tycker om den modellen. 

Att delbetala på en telefon kostar ganska mycket mer än att betala hela beloppet med en gång. Jag har sett att det kan kosta 25% om inte mer genom att delbetala. Annars låter det klokt det du skriver! Glad


   
SvaraCitera