Aviseringar
Rensa alla

Samtliga interner på Malmö-fängelse har invandrarbakgrund


Jonte6:

Orsaken är att personalen då skulle bli anklagad för att vara rasister och kanske få sparken.

För det är den enda anledningen till att någon inte skulle rösta på SD... SKITSNACK! Helt seriöst vi har ägt dig i tråd efter tråd ändå sitter du om skriver massa propaganda hela jälva tiden. Orka.


   
SvaraCitera

Källa? Jag brukar vara rätt accepterande när det gäller källor, iaf om de står oemotsagda, men en random blogg är inte tillräckligt.


   
SvaraCitera

göteborg_:

ifall det stämmer är det en skandal. Internerna skall bara sitta och hålla käften och lyssna på personalen som är anställd oavsett religion eller bakgrund. Det gäller alla interner oavsett svensk eller med invandrarbakgrund

Kommer det som någon slags nyhet att de inte gör det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

VILVIL:

Helt seriöst vi har ägt dig i tråd efter tråd

Nämn en tråd som jag blivit "ägd". Snälla, gör det. När det kommer till invandringsfrågor står ni ju lika jävla hjälpslösa varje gång. Det är lätt att vara Sverigedemokrat, man säger sanningen. Sen så förmedlar jag en nyhet som någon annan skrivit, jag kan därför inte svara på det som skrivs där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonte6:

Hur ska vi i Sverige motverka problemen med invandrare som har svårt att följa lagarna, enligt dig?

Hur är det med svenskar som har svårt att följa lagarna? Varför just invandrare?

Du kan knappast påstå att det bara handlar om att invandrare har svårt att följa lagarna, då det handlar om att människor i utsatta sociala situationer begår brott. Just ni, vid denna tidpunkt i sveriges historia är det många invandrare som befinner sig i en sådan utsatt situation. Gå tillbaka någa hundra år i tiden så var det svenskar som rånade och stal, tiggare och andra utsatta snubbar. Med andra ord beror fängelsesituationen inte på att invandrare begår brott för att de är invandrare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Shackleby:

Hur är det med svenskar som har svårt att följa lagarna? Varför just invandrare?

Därför att de är kraftigt överrepresenterade i statistiken. Det har gjorts undersökningar där det visat sig att svenskar som bor under samma förhållanden ändå inte är lika överrepresenterade.
Det är sant det du säger att det alltid har funnits en utsatt grupp i samhället. Men aldrig förut, om du kolla undersökingarna på dessa frågor, har överrepresentationen varit så hög som den är idag, och den har fortsatt att slå nya rekord sedan massinvandringen började.
Sen så kommer vi ju till ett brott som jag hatar, våldtäkt. Där är invandrare väldigt överrepresenterade (kolla BRÅ), och att folk våldtar handlar inte om socionomisk situation, utan vad de har för kultur och syn på kvinnan i allmänhet. Därför dominerar invandrare från mellanöstern dessa typer av brott.


   
SvaraCitera
Gifted

Jonte6:

Hur ska vi i Sverige motverka problemen med invandrare som har svårt att följa lagarna, enligt dig?

Jag tycker utvisning för alla som inte har växt upp i Sverige. Kom man hit efter att man var 18, så skall man ju givetvis kunna utvisas.

Men yngre personer är det mycket svårare med.


   
SvaraCitera

Wow, så invandringen har alltså minskat kriminaliteten bland svenskarna med 100%. Imponerande.


   
SvaraCitera

Jonte6:

Personalen säger att ingen tänker rösta på något parti som vill minska massinvandringen. Orsaken är att personalen då skulle bli anklagad för att vara rasister och kanske få sparken.

Det där var endast korkat. Man röstar bara inte på ett parti man inte håller på. Det är bara att ljuga eller stå för vad man tycker.

Jag tror att lagen för invandrare skulle funka. Att dom som upprepar brott utvisas.... Om den nu ens kommer.


   
SvaraCitera

Jonte6:

Hur ska vi i Sverige motverka problemen med invandrare som har svårt att följa lagarna, enligt dig?

Se till att polisen tar sig i kragen och gör sitt jobb


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ööörkarn:

Det där var endast korkat. Man röstar bara inte på ett parti man inte​ håller på. Det är bara att ljuga eller stå för vad man tycker.

Eh, what? Va​d pratar du om? Det finns många länder där exempelvis kvinnor inte röstar på vad de s​jälva tycker är bra, istället så röstar de alltid på det deras makar röstar på. Detsa​mma gäller givetvis även i Sverige för många personer. Kommer det fram att man har rö​stat på något "obekvämt" så är man så gott som körd i många fall. Finns ju fullt me​d skräckexempel... Är ju mer troligt att man får behålla jobbet om man kommer ut som ​kommunist än nazist, vilket är lite... tragikomiskt.


   
SvaraCitera

k1337oris:

Eh, what? Va​d pratar du om?

Ja vad citerade jag?

k1337oris:

Det finns många länder där exempelvis kvinnor inte röstar på vad d​e s​jälva tycker är bra, istället så röstar de alltid på det deras makar röstar​ på. Detsa​mma gäller givetvis även i Sverige för många personer.

Jag ​vet, och det är tragiskt.

k1337oris:

Kommer det fram att man har rö​​stat på något "obekvämt" så är man så gott som körd i många fall. Finns ju fullt me​​d skräckexempel... Är ju mer troligt att man får behålla jobbet om man kommer ​ut som ​kommunist än nazist, vilket är lite... tragikomiskt.

Och det ä​r i såna tillfällen man inte ska tro på rykten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ööörkarn:

Jag ​vet, och det är tragiskt.

Japp, definitivt något ​som borde förändras i många länder.

ööörkarn:

Och det ä​r i såna tillf​ällen man inte ska tro på rykten.

Hm? Ja, givetvis ska man inte tro på rykte​n som säger att en viss person har en viss politisk åskådning, om man inte har något ​bevis för det.


   
SvaraCitera

k1337oris:

Ja, givetvis ska man inte tro på rykte​n som säger att en viss​ person har en viss politisk åskådning, om man inte har något ​bevis för det.[/​quote]
Nä precis. Det låter då ologiskt att någon ska förlora sitt jobb p.g.a ett ry​kte.


   
SvaraCitera

Som svar på trådskaparens fråga: minska klassklyftorna.


   
SvaraCitera