Aviseringar
Rensa alla

"Sanningen om cannabis" nr 2


Ämnesstartare

Jag tycker inte vi behöver ännu en laglig drog som fördärvar oss när vi redan har alkohol som förstör så mycket. Varför kan vi inte bara vara nyktra?

(När det inte används som läkemedel)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, men nu pratar jag om cannabis och inte andra droger. Det finns ingenting med cannabis som gör att du vill testa på andra droger. Det är inte så att när man rökt Cannabis att man bara "Öh, ska testa tyngre droger nu". 
Vad spelar det för roll om man använder det dagligen?

Fingerprints: För att det ofta av egen erfarenhet leder till dagligt bruk utav det och i många av mina fall till andra droger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LillaBob: Det finns ingenting med cannabis som gör att du vill testa på andra droger.

Det sa jag inte heller. Men det leder ofta till annat ändå på grund av att cannabis blir rätt trist efter ett tag. 

LillaBob: Vad spelar det för roll om man använder det dagligen?

Jag har varit med folk som har varit pårökta varje dag, deras ansikten började hänga mer och mer för varje dag och deras personligheter ändrades och blev aldrig detsamma igen. Vidrigt att se.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LillaBob:  Det finns ingenting med cannabis som gör att du vill testa på andra droger. Det är inte så att när man rökt Cannabis att man bara "Öh, ska testa tyngre droger nu".

Så sambandet mellan att folk har brukat cannabis, i större eller mindre mängder, innan de gått vidare till tyngre droger är skitsnack?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska man anklaga mjölk att det får folk till att testa på alkohol?

Xisco: Så sambandet mellan att folk har brukat cannabis, i större eller mindre mängder, innan de gått vidare till tyngre droger är skitsnack?

Aldrig sett en studie som bevisar att ansikten börjar hänga på cannabisrökare. Inte heller personlighetsförändringar. Detta kan likaväl ha skett utan cannabis. People change, du vet.

Fingerprints: Jag har varit med folk som har varit pårökta varje dag, deras ansikten började hänga mer och mer för varje dag och deras personligheter ändrades och blev aldrig detsamma igen. Vidrigt att se.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Visst, det är inte beroendeframkallande men jag som precis lyckats sluta röka cigaretter kan nästan sätta min högra hand på att jag var mer förälskad i själva sysslan, det sociala och något att göra vid tristess än själva nikotinet. Detsamma  gäller cannabis, även om du inte är beroende fysiskt så betyder det inte att du är det psykiskt.

Jag säger sällan något när folk i min närhet röker på idag, det är deras val. Men jag själv väljer att ta avstånd till det och tycker inte det ska legaliseras på grund av mina dåliga erfarenheter av det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco: Så sambandet mellan att folk har brukat cannabis, i större eller mindre mängder, innan de gått vidare till tyngre droger är skitsnack?

Ja, det är skitsnack. Om du är intresserad så kan du läsa sid. 1&2 i den här tråden där jag, brk och passe förklarar hur det ligger till med det där argumentet egentligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LillaBob: Aldrig sett en studie som bevisar att ansikten börjar hänga på cannabisrökare. Inte heller personlighetsförändringar. Detta kan likaväl ha skett utan cannabis. People change, du vet.

Aa, alla mina vänner från olika umgängen som gjort det har ändrats, det är bara en slump.. Mmm.Cannabis kan, vad jag hört, påverka hjärnans utveckling, särskilt under puberteten.

Rök hur mycket du vill, men påstå inte att det är bra eller något människan behöver och uppmuntra det inte.

Jag är inte emot det egentligen, men jag ser inte varför det skulle legaliseras för alla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LillaBob:
Ska man anklaga mjölk att det får folk till att testa på alkohol?

...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jaså, du har HÖRT det alltså?......... 

Fingerprints: Cannabis kan, vad jag hört, påverka hjärnans utveckling, särskilt under puberteten.

Tycker väl knappast att du kan bestämma vad jag ska tycka. Dessutom påstår jag att det är bra, finns många olika mediciner som skulle kunna ersättas av cannabis, och med mindre biverkningar, och detta är fakta, ingenting jag hittar på. Finns obotliga sjukdomar där folk mår bättre av att bruka cannabis.

Fingerprints: Rök hur mycket du vill, men påstå inte att det är bra eller något människan behöver och uppmuntra det inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Punkter säger inte mig så mycket.

Xisco: ...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LillaBob:
Punkter säger inte mig så mycket.

Lika mycket som det som du skrev säger 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Biologen:

Ja, det är skitsnack. Om du är intresserad så kan du läsa sid. 1&2 i den här tråden där jag, brk och passe förklarar hur det ligger till med det där argumentet egentligen.

Så det har, enligt dig, ALDRIG NÅGONSIN skett?
Bara för att något inte har några större belägg för att vara sant måste det väl inte vara osant?
Bara för att folk som du känner som också röker på bara röker på cannabis som du (kanske) gör, betyder det att andra i hela världen som brukar/brukat cannabis inte använt tyngre?

Orkade inte läsa igenom allt ni skrivit men förstod vad ni ville få ut.
Men bara för att ingen kan bevisa något behöver det inte alltid betyda att det inte är sant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jaså? Finns inget med cannabis som gör att man vill bruka tyngre droger, så det jag skrev var på samma nivå som det du skrev.

Xisco: Lika mycket som det som du skrev säger 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LillaBob: Tycker väl knappast att du kan bestämma vad jag ska tycka. Dessutom påstår jag att det är bra, finns många olika mediciner som skulle kunna ersättas av cannabis, och med mindre biverkningar, och detta är fakta, ingenting jag hittar på. Finns obotliga sjukdomar där folk mår bättre av att bruka cannabis.

Ja men det har ju fortfarande biverkningar. Och det jag ifrågasätter är varför man ska röka cannabis när man inte är sjuk? Det är ju inte som att det är okej att gå runt och poppa morfin bara för att det är lagligt inom vården. 

LillaBob: Jaså, du har HÖRT det alltså?.........

Finns ju en massa studier på att man bli exempelvis seg i hjärnan  http://fof.se/cannabis Även om alla dessa studier är fel så kommer min åsikt inte ändras.

Har inte försökt bestämma vad du ska tycka, du får gärna tycka som du tycker, men tycker det är fel av dig att uppmuntra andra till att tycka det är helt okej med cannabis. För även om det inte är livsfarligt och bättre än alkohol så är det ju fortfarande inte bra eller nödvändigt för någon. Om man nu inte tar det i medicinskt skäl.

Det jag säger är att JAG tar avstånd från det för att jag tycker det är en obehaglig drog och det kommer jag alltid tycka, på grund av mina erfarenheter, vad du eller alla andra än säger. Men för det menar jag inte att du måste tycka detsamma. Det jag däremot tycker är fel är att du sitter och försöker övertyga mig om att det bara är bra, fast det är totalt jävla onödigt att ta alla sorters droger (nu pratar jag återigen utanför medicinen), för att sedan bli upprörd och påstår att jag försöker bestämma över dig när jag vädjar till att inte sitta och uppmuntra folk till att det skulle vara bra och ofarligt. På en ungdomssida dessutom.


   
SvaraCitera