Aviseringar
Rensa alla

Sår


M04
 M04
Ämnesstartare

Hur tar man bäst hand om ett sår som egentligen behöver såndär sårtejp som håller ihop sidorna eller möjligtvis sys, när man inte har sån tejp och inte har möjlighet att sy?
Hehe..
har egentligen inte ens vanligt plåster jag kan ha på just detta/ss/ sår så får hitta nåt annat kreativt  för man ska väll hindra smuts från att komma in iaf...


   
Citera

Är såret öppet så rengör noggrant och sätt på ett stort plåster eller bandage, går nog att få gratis på vårdcentralen. Det fick iallafall jag när jag brände mig på ett kastrullhandtag som hade stått över en spis på full värme, resultatet var en stor blåsa på handflatan som behövde lindas om varje-varannan dag sådär. Kunde ju inte gå och få det omlindat varje gång så fick med min en bunt hem. Hade du bott i stan hade du ju kunnat få, haha 🙂
Är såret riktigt djupt så får du nog sy, ja. Men ge dig för tusan inte på något sådant själv utan gå till vårdcentralen.
Har såret en skorpa så pilla inte bort den. Tycker själv att det här är svårt, kliar ju som fan, men det gör att det bara tar längre tid för såret att läka.
Lycka till kompis!


   
SvaraCitera

gå till en vårdcentral/skolsköterska annars blir såret infekterat.


   
SvaraCitera
M04
 M04
Ämnesstartare

widediaper:
gå till en vårdcentral/skolsköterska annars blir såret infekterat.

That the point, kan inte gå dit, så gör mitt bästa själv.


   
SvaraCitera

M04:

That the point, kan inte gå dit, så gör mitt bästa själv.

ooo varför kan du inte gå dit?


   
SvaraCitera
M04
 M04
Ämnesstartare

widediaper:

ooo varför kan du inte gå dit?

Ooo för att jag inte vill riskera att bli inlagd på bup...-+slussad till annan kommun om de skulle ske-Shockerad och om inte de så har jag fler anledningar också men jepp du vet säkert va jag menar ... Förvirrad 


   
SvaraCitera

M04:

Ooo för att jag inte vill riskera att bli inlagd på bup...-+slussad till annan kommun om de skulle ske-Shockerad och om inte de så har jag fler anledningar också men jepp du vet säkert va jag menar ... Förvirrad 

asså jag fattar inte varför du försöker må dålig och vägrar hjälpa dig själv? Som om du är beroende av att må så här och du faktiskt gillar det så? För att du vet väl att du ska få hjälp men du vägrar ta emot det så vad är det du försöker uppnå?


   
SvaraCitera

M04:
Hur tar man bäst hand om ett sår som egentligen behöver såndär sårtejp som håller ihop sidorna eller möjligtvis sys, när man inte har sån tejp och inte har möjlighet att sy?
Hehe..
har egentligen inte ens vanligt plåster jag kan ha på just detta/ss/ sår så får hitta nåt annat kreativt  för man ska väll hindra smuts från att komma in iaf...

Gå och köp sårtejp. I annat fall kan man nog ta ett plåster tvärs över såret och försöka att dra ihop med, dock inte att rekommendera men det kan fungera, och köpa plåster också. Har du pengar så att du kan gå och köpa det?


   
SvaraCitera

widediaper:
gå till en vårdcentral/skolsköterska annars blir såret infekterat.

Tumme upp


   
SvaraCitera

M04:

That the point, kan inte gå dit, så gör mitt bästa själv.

Du kan gå till sjukvårdsmottagningen/husläkaren, de hjälper dig. Vill du inte gå dit för att de gör en orosanmälan? Om de inte vet vad du heter kan de inte göra så mycket.


   
SvaraCitera