Aviseringar
Rensa alla

Sår, sprickor och blåsor i underlivet


Ämnesstartare

Förra veckan hade jag hemskt mycket oskyddat sex med min pojkvän. Han är väldigt stor och vi hade sex ungefär 4 ggr/dag en hel vecka.
Men nu har huden spruckit upp runt öppningen och så har jag en spricka ovanför klitoris och små blåsor även på yttre blygdläpparna. Och nästan ingen hud kvar runt klitoris.
Det gör jätteont att röra vid, och jag hade liknande problem för bara en månad sedan, och fick då recept på canesten, mot svampsjukdomar. Fast UM var inte helt säker på att det var det jag hade.
Salvan hjälper inte alls.
Jag drar mig för att gå på toa då det gör så himla ont när kisset kommer i såren.
Vill klia hela tiden, men inte för att det kliar, mer för att det svider.

Jag går inte tillbaka till UM eftersom jag inte tycker att dom hjälper mig, utan bara idiotförklarar mig som har oskyddat sex med min pojkvän.

På tal om honom så har han inte alls några symptom.

Och jag har kollat bilder på herpes och kondylom, och det tycks inte vara det.
Och om det relevant så har jag fått i tandköttet och munnen nu efter oralsex. Och det har spridit sig till lungor och magsäck. Fast oraldelen fick jag diagnotiserat som Candida Albicans.

Och jo, vilka mediciner är receptfria på att balansera PH värdet och andra värden?

Tacksam för hjälp!


   
Citera

[tard]


   
SvaraCitera

silentcrush:

sex med min pojkvän. Han är väldigt stor och vi hade sex ungefär 4 ggr/dag en hel vecka.Men nu har huden spruckit upp
och så har jag en spricka ovanför klitoris

[chocked] oj han va stor

silentcrush:

jag hade liknande problem för bara en månad sedan, och fick då recept på canesten, mot svampsjukdomar.

silentcrush:

Fast oraldelen fick jag diagnotiserat som Candida Albicans.

men det är ju svamp?


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera

[tard]


   
SvaraCitera

Låter: galet.
Besök: Vårdcentral/Barnmorska om du inte vill tillbaka till um.


   
SvaraCitera

"Candida Candida är en jästsvamp som ingår i vår normala kroppsflora. Finns normalt i munnen, mag- tarmkanalen och slidan. Det finns ett flertal oika typer av Candida där Candida albicans är den vanligaste formen. Candida trivs i fuktig och varm miljö, ca 37 grader. Minst 25 % av befolkningen beräknas ha överskott av Candida i västvärlden. Candida kan om det vill sig illa utvecklas till en svampsjukdom (mykoser) och skapa stora problem i kroppen. Candida kan då invadera alla kroppens organ men trivs då särskilt väl i matsmältningskanalen och i tarmarna."[shake]

står att man kan få det av antibiotika, p-piller, lr pga försvagat immunförsvar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klapparen: ja, jag fick första symptomen för en månad sen när jag gick på srtark antibiotika. men detdär vet jag ju allt om. vill veta vad jag har där nere!


   
SvaraCitera

silentcrush:

fick första symptomen för en månad sen när jag gick på srtark antibiotika. men detdär vet jag ju allt om. vill veta vad jag har där nere!

Men du har samma sak därnere förmodligen

"Candida Candida är en jästsvamp som ingår i vår normala kroppsflora. Finns normalt i munnen, mag- tarmkanalen och slidan."

Ph värdet har blivit rubbat i alla slemhinnor, har nog inget med din pojkvän att göra alls, mer än att musen var mer känslig i början

Jag fick oxå svamp i muttan efter en penicillinkur, fast inte i lungorna och allt det, låter extremt.

Men jag vet inte


   
SvaraCitera

Inget illa, men jag blir glad av att läsa att andra har det värre än mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

glömde nämna att urinet luktar SOM FAN! Extremt mycket och starkt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

silentcrush:

glömde nämna att urinet luktar SOM FAN! Extremt mycket och starkt...

Du borde kolla upp det snabbt. En del könssjukdomar och svampinfektioner kan sprida sig till livmodern och skapa en massa problem, man kan tom bli steril.


   
SvaraCitera

Korkade unge..


   
SvaraCitera

silentcrush:

glömde nämna att urinet luktar SOM FAN! Extremt mycket och starkt...

Men, fråga nån som vet istället, kopiera texten och maila tex sjukvårdsrådgivningen
https://www.lthalland.se/lth_templates/HealthCareInformationForm____269.aspx
(vet att de står halland, men jag fick svar fast jag inte bor där)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja fast jag bor ju i finland, så så länge man inte behöver säga personnummer... Ska maila massa läkare nu. Har tagit bilder också.


   
SvaraCitera