Aviseringar
Rensa alla

Sårad


Sad
 Sad
Ämnesstartare

Hej,

Jag är född i Sverige. För att tillägga har jag aldrig haft problem med polisen, aldrig betett mig på ett respektlöst sätt och aldrig brutit mot lagarna. Jag är en människa som alla andra. Men enligt vissa personer och många människor som stödjer SD är jag en primitiv, rå halvmänniska som inte är lika värd som de övriga invånarna. Jag håller med om att massinvandringen de senaste åren har skapat kaos och brottsligheten har ökat på grund av detta. Jag håller även med om att många invandrare inte respekterar det svenska samhället vilket jag är strikt emot. För det första skapar de otrygghet och sämre välfärd. För det andra så tror många svenskar att en minoritet representerar en majoritet. När jag är ute på staden så får jag ibland hatiska blickar mot mig. Jag önskar bara att människor inte dömer en utifrån ens utseende men tyvärr är inte faktumet så. På grund av vissa personer som skapar kaos, så känner jag mig inte säker att gå till skolan eller ens på gatorna. För någon månad sedan fick jag stenar kastade mot mig vilket resulterade till att jag fick åka in till sjukhuset. Jag blir enormt sårad av att bli behandlad på detta sätt - att folk dömer mig utifrån mitt utseende.

Vad är era åsikter kring detta


   
Citera

Det är synd.


   
SvaraCitera

Diskussionsunderlag saknas.
Tråd låst.


   
SvaraCitera

Ye de bullshit men går inte att göra nåt åt det så


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Man kan alltid flytta till ett annat land typ som UK eller US där det finns folk från jäkligt många olika länder så jag tror inte rasismen där skulle va så infatil som i Sverige. Wtf Tyskland och Frankrike klarade integrationsproblemen och vi svenskar står här bara å sprider hat. Glatt skålande hoppas det blir bättre iaf


   
SvaraCitera

Sad: Jag är en människa som alla andra. Men enligt vissa personer och många människor som stödjer SD är jag en primitiv, rå halvmänniska som inte är lika värd som de övriga invånarna

Sad: folk dömer mig utifrån mitt utseende

Folk är idioter. Men jag förstår inte riktigt - dömer folk dig för att du är vit eller för att du inte är vit?

Men som sagt, folk är idioter. Har fått frågan - oftast på skoj - men det har även varit en situation då något på allvar undrat ifall jag konverterat till islam - bara pga att jag har skägg. Detta var iofs för några år sedan när det inte var så vanligt med skäggiga män. Eller nåja, iafl inte så vanligt som det är idag. Enda jag kan säga är bry dig endast om dina nära och käras åsikter och skit i resten. Det är vad jag alltid gjort och det funkar great för mig.

Hjärta


   
SvaraCitera
Sad
 Sad
Ämnesstartare

Storchen84:

Folk är idioter. Men jag förstår inte riktigt - dömer folk dig för att du är vit eller för att du inte är vit?

Men som sagt, folk är idioter. Har fått frågan - oftast på skoj - men det har även varit en situation då något på allvar undrat ifall jag konverterat till islam - bara pga att jag har skägg. Detta var iofs för några år sedan när det inte var så vanligt med skäggiga män. Eller nåja, iafl inte så vanligt som det är idag. Enda jag kan säga är bry dig endast om dina nära och käras åsikter och skit i resten. Det är vad jag alltid gjort och det funkar great för mig.

Hjärta

Tack för ditt stöd. Jag menar att mina föräldrar är från Mellanöstern men att jag är född i Sverige, så folk dömer mig för att dem säkert tror att jag är en ”invandrare” som skapar problem 


   
SvaraCitera

Har svårt att tro på det du säger


   
SvaraCitera

Sad: Tack för ditt stöd. Jag menar att mina föräldrar är från Mellanöstern men att jag är född i Sverige, så folk dömer mig för att dem säkert tror att jag är en ”invandrare” som skapar problem 

Ahh jo, SD har lyckats bra med att smyga med sin rasism och homofobi. Allt som gjorts för att bekämpa rasism och homofobi har nu backats med drygt 20 år. Och SD är så bra på att gömma sin rasism och rikta uppmärksamheten från den att mer eller mindre alla som röstar på SD inte förstår på vilket sätt det är rasistiskt. Man vet inte om dom saker SD vill som är rasistiska, som exempelvis att personer som inte är födda i sverige ska skickas tillbaka till länderna där dom är födda "för det är där dom bör bo".

Hjärta


   
SvaraCitera
Sad
 Sad
Ämnesstartare

Deinosuchus:
Har svårt att tro på det du säger

Har du typ discord eller något så att jag kan skicka bild på mitt läkarbesök? 


   
SvaraCitera
Sad
 Sad
Ämnesstartare

Storchen84:

Ahh jo, SD har lyckats bra med att smyga med sin rasism och homofobi. Allt som gjorts för att bekämpa rasism och homofobi har nu backats med drygt 20 år. Och SD är så bra på att gömma sin rasism och rikta uppmärksamheten från den att mer eller mindre alla som röstar på SD inte förstår på vilket sätt det är rasistiskt. Man vet inte om dom saker SD vill som är rasistiska, som exempelvis att personer som inte är födda i sverige ska skickas tillbaka till länderna där dom är födda "för det är där dom bör bo".

Hjärta

Jo, dock håller jag med om att vissa invandrare har skapat problem. Innan massinvandringen var det ingen som tycke illa om mig. Men nu helt plötsligt får jag ångest av att ens gå ut. Det är som sagt skit tråkigt att folk tror att ett x antal individer representerar en hel folkgrupp. 


   
SvaraCitera

Sad:

Har du typ discord eller något så att jag kan skicka bild på mitt läkarbesök? 

Ja det finns en server, sök "discord" på forumet


   
SvaraCitera