Aviseringar
Rensa alla

Sarek i Norrland?


Smilen
Ämnesstartare

Har någon här vandrat i Sarek? Det ska tydligen vara en av världens finaste platser.


   
Citera

köp ett tält och ryggsäck på blocket, boka tågbiljett och åk upp en vecka innan snön kommer. Ta med en flaska fin sprit och sup lite sådär lagom om kvällarna medan du sitter och tittar på solnedgången, ensammast i världen.

det är inte krångligare än så, du löser det Smilen.


   
SvaraCitera

Nej, men har vandrat ett par tio mil söder om Sarek. Kan rekommendera fjällen. 


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Ruttenfisk:
Nej, men har vandrat ett par tio mil söder om Sarek. Kan rekommendera fjällen. 

När gjorde du det och var det fint? 


   
SvaraCitera

Smilen:

När gjorde du det och var det fint? 

Ett par veckor sen, ja


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Laponia kallas väl platsen runt omkring Sarek väl? Laponia är utnämnt till ett av världens vackraste platser. Laponia är riktigt stort. Ska man besöka området får man se till att vara utrustad och kläder för väder. Det ska tydligen regna frisk där. 


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Nahual:
köp ett tält och ryggsäck på blocket, boka tågbiljett och åk upp en vecka innan snön kommer. Ta med en flaska fin sprit och sup lite sådär lagom om kvällarna medan du sitter och tittar på solnedgången, ensammast i världen.

det är inte krångligare än så, du löser det Smilen.

Ska jag vandra så kanske alkohol är en bra sak att ta med sig då. Bara man dricker måttligt så man inte tappar bort sig. 


   
SvaraCitera

Har inte varit norr om in- och utflygningsramparna på Stockholm Arlanda. Rodnar

Men visst ska jag upp till Norrland framöver... kanske tar hojen upp om jag och myggen blir vänner.


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

stoner:
Har inte varit norr om in- och utflygningsramparna på Stockholm Arlanda. Rodnar

Men visst ska jag upp till Norrland framöver... kanske tar hojen upp om jag och myggen blir vänner.

Man får ta tåget.


   
SvaraCitera