Aviseringar
Rensa alla

Sarkozy vill förbjuda burkan


Ämnesstartare

Frankrikes president Nicolas Sarkozy vill förbjuda burkan. Det är redan förbjudet i skolorna men han vill gå steget länge.

Bra förslag [y]


   
Citera
Ämnesstartare

Kul för honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lol, hur vågar en etablerad politiker säga sånt? Han kommer nu att arkebuseras karriärmässigt av progressivisterna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Bra förslag [y]

Borde införas i Sverige också.


   
SvaraCitera

[y] Jag håller med.. eller, förbjuda känns ju lite väl.. men samtidigt, varför ska kvinnor gömma sig bakom sånna? Nä jag håller med det är bara förnedring det hela.


   
SvaraCitera

Att förbjuda den låter inte som den rätta lösningen, även fast jag inte är ett stort fan utav burka själv...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Weapons Dude:

Lol, hur vågar en etablerad politiker säga sånt? Han kommer nu att arkebuseras karriärmässigt av progressivisterna.

Lulz


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Läste "burken"

vart chockad


   
SvaraCitera

tycker istället män ska bara burka så man slipper se alla fula grabbar istället, bara brudar 😀


   
SvaraCitera

Sheriffen:

Frankrikes president Nicolas Sarkozy vill förbjuda burkan. Det är redan förbjudet i skolorna men han vill gå steget länge.

Man kan ju hoppas han förbjuder JV att knacka dörr och att använda kors som halsband också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så istället för att kvinnornas män bestämmer vad de får ha på sig så ska staten bestämma vad de får ha på sig?

endagitaget:

men samtidigt, varför ska kvinnor gömma sig bakom sånna?

Varför ska staten förbjuda dem att ha vilka kläder de vill? Hur illa jag än tycker om islam så finns det kvinnor som själva tror att de kommer få det roligare när de är döda om de har burka. Idiotiskt, ja, men det är ju så läget är.

Dessutom tror jag att det här bara skulle leda till att de kvinnor som nu går ute med burka tvingas stanna hemma istället.


   
SvaraCitera

Mm jag är ganska kluven i saken. Jag ser också burkan som ett förtryckande medel mer än en religiöst symbol (någon som kan peka ut vart i Koranen det framgår att man måste bära burka? Jag kan fortfarande inte hitta det). Men samtidigt tror jag att detta kan leda till större problem. Förbjudande av burka i de franska skolorna har redan lett till problem för de flickor vars föräldrar är så starkt troende att de hellre låter sina barn stanna hemma. Och precis som Stringburka säger så finns det de kvinnor som har underkastat sig denna lag och "vill" bära burka. Detta blir ett intrång på deras rättighet att själva få bestämma vad de ska använda.

Men jag vet inte, jag har sett och delvis följt kvinnor i deras kamp mot jämställdhet i dessa frågor. De har slutat att bära burka och försöker få fler att inse detta, men det går väldigt långsamt. Frågan blir, är tvång den bästa lösningen för att få folk att "tänka som vi"?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan tänka mig att det är ett bra sätt att bli av med en stor grupp invandrare...


   
SvaraCitera

Sheriffen:

Bra förslag [y]

Nej.

Sympatiserar för övrigt med följande:

Wanking BC:

Läste "burken"

vart chockad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Äckligt. Förstår att de gröna får 20% i frankrike numera, med sådana idioter i ledningen är valet lätt.


   
SvaraCitera