Aviseringar
Rensa alla

Satans folk!


Ämnesstartare

Hur ofta hör man inte i radio eller på teve "varför skulle inte tjejer kunna blabla" och liknande kommentarer i olika frågor. Jag undrar var de kommer ifrån. Hörde det nyss när de pratade om LKAB, och fick höra nån kvinna säja exakt detta, om att kvinnor jobbade i gruvan, liksom VEM HAR SAGT ANNORLUNDA??????? [mad]
Ser alla kvinnor sej som mobboffer eller vad är det frågan om? För här på forumet upplever jag inget sånt alls, alltså vi lever ju alla i harmoni med varann [blush] speciellt jag och isola gör det

Och debatt ni vet i SVT, varenda, och jag menar varenda jävla debatt slutar eller börjar med en satans genusfråga VI BRYR OSS INTE GET OVER IT JÄVLA 70-TALISTER [mad][mad][mad]
man känner typ, jaha ska jag också tycka tjejer är dåliga eller, är det nåt fel på mej? serri
iofs är ju Belinda Olsson Sveriges mest normalbegåvade (aaaw :33) person, god bless her

nån som håller med eller

hela den där "haha hon är tjej"-grejen kom man ju över i 19-årsåldern alltså shit [blush]
Enda exemplet jag kommer på som fortfarande är sådär är typ att man inte skulle vilja förlora mot en tjej i armbrytning, men inte ens det känns så självklart längre


   
Citera
Ämnesstartare

Tickstart:

Ser alla kvinnor sej som mobboffer eller vad är det frågan om?

varför skulle inte killar kunna känna sig som offer........

[blush]


   
SvaraCitera

Ja är ochså ganska trött på allt genus snack, och " Det är så synd och orättvist för oss kvinnor"
Absolut inte för att man lägger märke till sånt prat över ofta, men man ser det endå ganska mycket.

Själv var jag utomlands nyligen, och i det landet var det verkligen "kvinnoförakt" till viss del.
Här i sverige har vi inte problem med det längre. Iaf inte i mina ögon.
Men ser väl inte ner på kvinnor i det här landet ?
Det är snarare kvinnor som börjar se ner på men nästan..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sarkasm:

varför skulle inte killar kunna känna sig som offer........

gör ju det [blush]


   
SvaraCitera

Tickstart:

hela den där "haha hon är tjej"-grejen kom man ju över i 19-årsåldern alltså shit

Kvinnor tjänar betydligt sämre än män, så samhället kom tydligen inte över det [wink]. Kan dock hålla med om att det kan bli lite tjatigt ibland, då man ofta helt missar ett övergripande systemiskt tänkande och tar en individualistisk infallsvinkel på problemet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cornucopia:

Kan dock hålla med om att det kan bli lite tjatigt ibland, då man ofta helt missar ett övergripande systemiskt tänkande och tar en individualistisk infallsvinkel på problemet.

Ja men det är ju alltid männen som får skulden för allting, helt orimligt

sarkasm:

varför skulle inte killar kunna känna sig som offer........

.. se [blush]

men liksom om de får sämre lön är väl chefernas fel, inte chefernas köns fel. Och definitivt inte mitt fel [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kom just på att jag just startat ännu en onödig genusdiskussion :s

lås pls


   
SvaraCitera

Tickstart:

Ja men det är ju alltid männen som får skulden för allting, helt orimligt

Ja, och det är idiotiskt. Det är inte mäns som förtrycker kvinnor: Det är ett system som förtrycker kvinnor. Kvinnor deltar aktivt i förtrycket av dem själva.


   
SvaraCitera

Tickstart:

kom just på att jag just startat ännu en onödig genusdiskussion :s

lås pls

[bigcheers][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej inte fan blir det jämställt om kvinnorna hela tiden ska ses som offer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker mer synd om män som FÖRLORAR SINA BARN i vårdnadsvister på grund av att de saknar en fitta och två tuttar. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

ycker mer synd om män som FÖRLORAR SINA BARN i vårdnadsvister på grund av att de saknar en fitta och två tuttar. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hörde ett program som tog upp varför det nästan inte arbetar några tjejer inom skogsbruket.. tusen tösen tillfrågades samtliga svarade att det inte var något för dem. Nej med den inställningen kommer man fan ingenstans.

Men klaga detgpr fan bra det [mad]


   
SvaraCitera

Kvitering för kvinnor är bra. Vi måste få 50/50 av alla våra gruvarbetare vara kvinnor, om inte annas kan vi alltid säga upp männen. /sarcasm


   
SvaraCitera