Aviseringar
Rensa alla

Satans piller?


Det ska ju ta minst 3 veckor innan kroppen "vant sig", för många tar det betydligt längre tid. Om biverkningarna är lika inte har minskat efter tre veckor så borde du prata med din läkare, är du osäker så kan du ju prata med honom/henne så fort som möjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uschhhh, jobbigt [sad]


   
SvaraCitera

Jag har också social fobi. Sertralin gjorde ingen skillnad, så få den utbytt.


   
SvaraCitera

Det där med att sertralin (Zoloft) ska vara effektivt mot just social fobi fattar jag inte. Jag har inte märkt av någon bättring på den fronten även om den är effektiv på andra sätt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uppenbar:

Jag mådde precis som du. Det tog nog 6 veckor innan jag mådde helt okej igen. Nu mår jag bättre, även om jag är lite ... avtrubbad.

Det finns hopp i alla fall 🙂

Nintendo:

Det ska ju ta minst 3 veckor innan kroppen "vant sig", för många tar det betydligt längre tid. Om biverkningarna är lika inte har minskat efter tre veckor så borde du prata med din läkare, är du osäker så kan du ju prata med honom/henne så fort som möjligt.

Ska dit om två veckor så tar upp det då om det inte blivit bättre 🙂

EyeForAnEye:

Jag har också social fobi. Sertralin gjorde ingen skillnad, så få den utbytt.

Mårran:

Det där med att sertralin (Zoloft) ska vara effektivt mot just social fobi fattar jag inte. Jag har inte märkt av någon bättring på den fronten även om den är effektiv på andra sätt...

Vad jag förstod så ska Sertralin ge mig en extra knuff, så att jag vågar gå ut ur lägenheten i alla fall.


   
SvaraCitera

Major Tom:

Vad jag förstod så ska Sertralin ge mig en extra knuff, så att jag vågar gå ut ur lägenheten i alla fall.

Det gjorde det inte för mig, inte över huvud taget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EyeForAnEye:

Det gjorde det inte för mig, inte över huvud taget.

Härligt [tired]


   
SvaraCitera

Prova citalopram istället, det ska ha bra effekt på just social fobi *research*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

låter som mig allmänt 🙂[bigsmile]


   
SvaraCitera

Major Tom:

Fast sämre var det på stället där jag bodde förut, där kom en KURATOR en gång om året.

hahahhaha i vilken håla bodde du i?

Jag tycker att du borde sluta ta dem Nu, varför vänta på att en annan person ska säga till? Du märker ju själv att dem inte hjälper utan gör det värre.. ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

hahahhaha i vilken håla bodde du i?

Jag tycker att du borde sluta ta dem Nu, varför vänta på att en annan person ska säga till? Du märker ju själv att dem inte hjälper utan gör det värre.. ?

Haha, jag bodde i Dikanäs. 🙂

Jag pratade med psykologen igår. Jag ska stå ut i två veckor till, man kan tydligen leva på en näringsdryck per dag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lulz, de senaste dagarna har jag fått eksemliknande utslag över hela händerna. Visade sig vara biverkning. [y]

Nu blir det byt av medicin på tisdag!


   
SvaraCitera

SSRI verkar läskigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Libertad:

SSRI verkar läskigt.

Världen är läskig 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mårran:

Theralen (lugnande allergimedicin i bamsedos, men så många mg var vad som krävdes för att dämpa ångesten)

Vad mycket man verkar kunna ha den medicinen till, jag har den för att kunna sova, och jag läste på sedeln som sitter på burken att man kunde använda den till en hel del olika besvär... Snurrigt. [ops]


   
SvaraCitera